Napok óta ment a találgatás, pletykák keringtek, reménykedtek az idősek – most viszont minden kétséget kizáró hír érkezett. Nem szóbeszéd, nem politikai ígéret, hanem feketén-fehéren leírva jelent meg a legfrissebb Magyar Közlöny oldalain. Ez az a pillanat, amikor sok nyugdíjas újraolvassa a sorokat, mert alig akarja elhinni: valóban megtörtént, valóban hivatalos lett. Karácsony előtt érkezett a döntés, ami évekre meghatározhatja az idősek anyagi biztonságát.
MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Kapcsold be a Sport üzemmódot, és a futómű csillapítása 15%-kal feszesebbé válik a hagyományos modellhez képest, emellett a nyolcfokozatú ZF automata váltó működése is gyorsabb és határozottabb lesz, a gázpedál reakcióideje pedig élesebbre van hangolva. Ezek a változtatások együttesen sokkal közvetlenebb, dinamikusabb vezetési élményt adnak.
Az autóhoz választható egy különleges kipufogórendszer is nemes műhelyéből, amely titánból készült – ez nemcsak sportosabb hangzást eredményez, de 12,5 kilóval könnyebb is, mint a gyári rendszer. A stabilitásvezérlő elektronika is új hangolást kapott, és ez különösen akkor jön elő, ha az ESC-t dinamikus módba kapcsolod: ilyenkor a rendszer erőteljesebben avatkozik be a fékeken keresztül, hogy megcsússzon a hátulja, és így az autó szándékosan oldalra forduljon, majd a gázadással a vezető tovább tudja vinni a megcsúszást. Ez elsőre talán csak egy szórakoztató extra trükknek tűnik, de például murvás úton valóban segít ellensúlyozni azt, hogy a Bentayga hátul nem rendelkezik klasszikus mechanikus önzáró differenciálművel.
Az első és hátsó tengely közötti hajtásmegosztást továbbra is egy Torsen központi differenciál végzi, de a Speed változatnál a rendszer hosszabb ideig tartja fenn a hátsó tengelyre való hajtás hangsúlyát, így sportosabb viselkedést eredményez, mint a hagyományos Bentayga.
A 48 voltos aktív dőlésgátló rendszer, amely a Bentley Dynamic Ride rendszerének része, és akár 1300 Nm nyomatékot is képes kifejteni 0,3 másodperc alatt, szintén új kalibrációt kapott a Speed változatban. Most egy kicsit könnyebb dolga is van, ugyanis a V8-as motorral szerelt Speed 25 kilóval könnyebb, mint a korábbi W12-es változat. A súlyelosztás is javult, így az autó mozgása kiegyensúlyozottabb lett. Külső megjelenésében is különlegesebb a Speed, hiszen a krómozott elemeket sötétebb, „kísértetiesebb” árnyalatban is lehet kérni, az ülések vállrészén és az ajtókárpitokon pedig új, Precision Diamond névre hallgató varrásminta jelent meg.
