Az Európai Unió új szabályozása alapjaiban formálja át a vezetői engedélyek rendszerét. Létrejön egy egységes digitális jogosítvány, amely minden tagállamban érvényes lesz. Ennek bevezetésével a cél a határokon átnyúló mobilitás egyszerűsítése és a jogosítványok ellenőrizhetőségének korszerűsítése. Az új típusú okmány legfeljebb 15 évig marad érvényes, így a jövőben rendszeres megújításokra lesz szükség.
EZ LESZ AZ IDŐSEK JOGOSÍTVÁNYÁVAL:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Hyundai igazán nagyot alkotott első sportos ferdehátú modelljével. A Hyundai i30 N vezetése mindig különleges élményt nyújt: zajos, karakteres motorja, izgalmasan hangolt, állítható futóműve és kiváló kormányzása együttesen egy rendkívül élvezetes autót eredményeznek. Lehet, hogy nincs meg benne a drágább riválisok ereje vagy összkerékhajtása, mégis az egyik legjobb vezetési élményt nyújtó modell a kategóriájában.
Mindemellett a mindennapokra is teljesen alkalmas – kényelmes, jól felszerelt, és korszerű fedélzeti technológiát kínál. Ráadásul a bejáratott forró ferdehátú kihívókkal összevetve az ára is kifejezetten versenyképesnek tűnik. Egyedül a belső tér lehet csalódás, mivel nem sokkal különbözik a sima i30-asétól, valamint a motor fogyasztása lehet az, ami kevésbé kedvező.
A Hyundai i30 N a márka első igazi hot hatch modellje, amely az eddig inkább megbízhatóságot, tágas utasteret és jó ár-érték arányt kínáló dél-koreai gyártó sportos oldalát mutatja meg. Az i30 N volt az első olyan modell, amely a Hyundai N divízió égisze alatt született – azóta pedig már sikerrel dobták piacra az i20 szupermini és a Kona crossover sportváltozatait is, és hamarosan érkeznek az elektromos teljesítménymodellek, élükön az Ioniq 5 N-nel. Az „N” betű egyébként a Nürburgring versenypályát és a dél-koreai Namyang kutató-fejlesztő központot is jelképezi.
Ahelyett, hogy egyszerűen egy nagyobb motort szereltek volna egy normál i30-asba, a mérnökök alaposan átdolgozták a futóművet is, hogy az autó tökéletesen kezelje a teljesítményt. Korábban kétféle teljesítményszinten is kapható volt, de az Egyesült Királyságban most már kizárólag a csúcsverzió, az i30 N Performance érhető el. Ez a modell egy 2,0 literes, turbós, négyhengeres benzinmotort kapott, amely 276 lóerőt és 392 Nm nyomatékot teljesít. Alapból hatfokozatú kézi váltóval párosítják, de felárért nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltó is elérhető hozzá.