Örömhír érkezett! Jön az extra nyári (nyaralási) nyugdíj!

Örömhír érkezett az időseknek! Azok, akik korhatár előtti ellátásban részesültek és dolgoztak, majd a nyugdíjkorhatár elérésekor az ellátásuk öregségi nyugdíjba ment át, most újraszámíthatják nyugdíjukat a 2025-es valorizációs szorzószámok alapján. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Cupra Leon korábbi plug-in hibrid változatát kissé zavarosnak találtuk – a benne dolgozó motor nem igazán illett egy ennyire sportos szándékú autóba, és a fogyasztás szempontjából is gyorsan versenyképtelenné vált. Ezért is volt indokolt, hogy alaposabban megvizsgáljuk, mit tud az új motorral szerelt PHEV-változat.
Az 1,5 literes turbós négyhengeres motor egy 19 kWh-s akkumulátorral és villanymotorral együtt dolgozik, összesen 268 lóerőt és 420 Nm nyomatékot biztosítva. Az autó 0-ról 100 km/h-ra 7,1 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége pedig 250 km/h-ra van korlátozva.
Ezek a számok önmagukban meggyőzőek – de vajon elegendőek-e egy olyan hot hatch számára, amelynek ellenfelei közt ott van a Golf GTI vagy a Honda Civic Type R? Ebben már nem vagyunk olyan biztosak.
Viszont ha inkább egy „langyos” hot hatchként tekintünk rá, amely hosszú távon jelentős üzemanyag-megtakarítást kínál, akkor az erőforrás már jobban értelmet nyer. Ráadásul menet közben a hajtáslánc nagyon jól kihasználja a villanymotor erejét, és középtartományban ugyanolyan erős, mint sok valódi hot hatch.
A hatfokozatú DSG váltó kétségtelenül hozzájárul a gyorsulási értékek eléréséhez, ráadásul gyorsan és pontosan kapcsol, jól reagál a (sajnálatos módon kissé kicsi és műanyag hatású) kormány mögötti váltófülekre. Automatikusan is vált piros vonalnál, de elég későn ahhoz, hogy ez ritkán legyen zavaró. Néhány enyhe tétovaságot leszámítva például sietős hárompontos fordulóknál, a mindennapi használat során kifogástalanul viselkedik.
Leave a Comment