Több mint 250 utas volt a vonaton

Sokkoló esemény történt az éjszaka folyamán a magyar vasúthálózaton, amely nemcsak az utasokat, de a ha/ósá/okat is mélyen megrázta. Egy ember é/et/t vesztette, amikor egy gyorsvonat – fedélzetén több mint kétszázötven utassal – elg/zolta a síneken tar/ózk/dó sze/élyt. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az elektromos motorhoz egy 54 kWh-s akkumulátor (valójában 50,8 kWh használható) tartozik, ami a felszereltségtől függően akár 250 mérföldes (kb. 400 km) hatótávot biztosít. Ez 48 mérfölddel több, mint amit a korábbi DS 3 Crossback Electric tudott, köszönhetően a nagyobb akkukapacitásnak.
Gyors DC-töltéssel 100 kW-tal tölthető, így 10–80%-ra kb. 30 perc alatt feltölthető. Otthoni 11 kW-os fali töltővel ez kb. 5,5 órát vesz igénybe. Hőszivattyú is alapfelszereltség.
A DS 3 futóműve meglehetősen szokványos: elöl McPherson rugóstagok, hátul csatolt hosszlengőkar, tekercsrugóval – bár a 2022-es frissítés során 10 mm-rel csökkentették a hasmagasságot.
A külső dizájn – mint mindig – ízlés kérdése. A frissítés új fényszórókat és szélesebb hűtőrácsot hozott, több fekete és króm elemmel. De szerintünk a végeredmény nem olyan látványos vagy karakteres, mint amire számítani lehetne – főleg a frissebb, modernebb elektromos vetélytársak mellett.
Az utóbbi időben több ügyesen kialakított, meglepően praktikus kis villanyautó jelent meg a piacon. Ezekhez képest a DS 3 – amely papíron kényelmet, felnőttek számára is alkalmas hátsó üléseket és tágas, világos utasteret ígér – ma már kissé lemaradottnak tűnik, mert a gyakorlatban ezekből nem sokat teljesít igazán.
Az első sorban a vezetési pozíció csak enyhén emelt, és bár ez jó kilátást adhatna, a beszállás nem túl elegáns: magas küszöbön kell átemelni a lábad, ami kényelmetlen lehet. A tesztelt, csúcskivitelű Opera változatban puha, bőrkárpitozású ülések voltak, külön állítható fejtámlákkal, masszázsfunkcióval és deréktámasz-állítással. Ugyanakkor hiányzott az ülőlap hosszabbításának vagy dőlésszögének állítási lehetősége, és az oldaltámasz is gyenge – így összességében nem nyújtottak igazán jó tartást.
A motor nyomatéka 197 lb-ft (kb. 267 Nm), ami 5 lb-ft-tel több, mint a korábbi verzióé, így városban könnyedén mozog az autó. Országúton viszont már gyengébbnek érződik: előzésekhez vagy besorolásokhoz elővigyázatosságra van szükség, mert nem túl magabiztos a gyorsulás.
Egyedül a Sport vezetési módban érhető el a motor teljes, 154 lóerős teljesítménye, és még itt is csak akkor, ha az ember lenyomja a gázpedált a kickdown ponton túl. A Normal és Eco mód simább városi közlekedést biztosít, de egyik sem ideális minden helyzetre – nehéz megtalálni a „mindig jó” beállítást.
Leave a Comment