Tragédia Kalocsán! Eszméletlen ami történt napközben!

A baon szerint a tragikus eset szombat kora délelőtt, a kalocsai piactér közelében történt. Egy kalocsai n/ a piactér Vajas túloldalán lévő parkolójában, a Dr. Márkus Ferenc utcában, a volt malomépület előtt személygépkocsijával el/tö/t egy kétéves kalocsai gye/meket. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Bár a Dacia továbbra is a Renault-csoporton belül fejlesztett technológiák átvételére építi a stratégiáját, mára ez a megközelítés jóval kifinomultabbá vált, mint korábban volt. Sőt, időnként már arra is lehetőséget kap a márka, hogy elsőként alkalmazzon bizonyos megoldásokat a csoporton belül – ez korábban elképzelhetetlen lett volna.
Mivel méretüket tekintve a Bigster és a Renault Austral nagyjából azonos kategóriába tartoznak, joggal várhatnánk, hogy a Dacia új szabadidő-autója az Austral alapjaira épül. A valóság azonban mást mutat: a Dacia a járműfejlesztést alulról felfelé közelíti meg, vagyis először meghatározza a költségkeretet, majd ehhez választ alkatrészeket a Renault-csoport kínálatából. Ennek köszönhetően sikerül alacsonyan tartani a költségeket, és az autó nem lesz feleslegesen túlbonyolítva. Így történhetett meg az is, hogy a Bigster az olcsóbb CMF-B platformot használja – ugyanazt az alapot, amit például a kisebb Duster is. Érdekesség, hogy a Renault platformstratégiája rugalmasabbnak tűnik, mint például a Stellantis vagy a Csoport megközelítése.
Ez a rugalmas platformhasználat azt is lehetővé teszi, hogy a Bigster több ponton is eltérjen a hozzá kapcsolódó modellektől. Noha kívülről egy nagyobb Dusternek tűnik, a hajtásláncát tekintve már egy új generációt képvisel. Az alapmotor egy 1,2 literes, háromhengeres, enyhe hibrid benzinmotor, amelyhez hatfokozatú kézi váltó társul. Elsőkerék-meghajtású változatban 138 lóerőt ad le – ez valamivel több, mint a Duster ugyanezen motorjának 128 lóereje. Ha azonban az autót összkerék-meghajtással rendelik, a teljesítmény visszafogottabb, és azonos szinten marad a kisebb testvérrel.
A tesztelt változat viszont már teljes értékű hibrid hajtással érkezik. Ez lényegében ugyanaz az E-Tech rendszer, amelyet a Renault-nál már évek óta ismerünk. A benzinmotor egy különleges, kuplung nélküli váltóval dolgozik együtt, amelyben maga a motor négy sebességfokozatot tud használni, míg a fő elektromos hajtómotor kettőt. Emellett van egy másodlagos, indítómotor-szerű elektromos egység is, amely a benzinmotor indításáért és a fordulatszám-illesztésért felelős, hogy a váltás finoman történjen.
Leave a Comment