Skip to content
Matrend – mai hírek és érdekességek

Matrend - mai hírek és érdekességek

    hétfő, június 30
    • Kezdőlap
    • Adatkezelési tájékoztató
    • Jogi nyilatkozat
    • Kapcsolat
    • Impresszum

    Már ezeken a településeken is Agyevő amőbát találtak!

    BY admin2025.06.25.

    A közelmúltban tragikus hír rázta meg a Dél-Szlovákia fürdőlátogató közösségét: egy 11 éves kisfiú életét vesztette a párkányi (Štúrovo) Vadas termálfürdőben szerzett fertőzés következtében. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!

    A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

    —>> KÖVETKEZŐ OLDAL

    Ez is érdekelhet:

    A Kia Niro teljesítményét nagyrészt kulturált, civilizált módon adja le, ami különösen kellemes élménnyé teszi a vezetést. Ugyan erőteljes gyorsításnál elkerülhetetlenül érezni némi nyomatékvisszacsatolást – azaz azt, amikor a kormány egy kicsit elhúz az erő hatására –, de ez soha nem válik a vezetési élmény vagy a biztonság rovására. A kipörgésgátló rendszer jól végzi a dolgát: gördülékenyen csökkenti a teljesítményt addig, amíg újra elegendő tapadás nem áll rendelkezésre. Persze egy váratlanul nedves útfelület még így is képes meglepni a rendszert, de ilyen esetek ritkák. Ha kikapcsoljuk a kipörgésgátlót, a Niro könnyedén kipörgeti az egyik első kerekét, de ezt sem teszi agresszívan vagy zavaróan.

    Normál, hétköznapi vezetés során a Niro EV valóságos példakép lehetne sok más elektromos autógyártó számára. Háromféle vezetési mód áll rendelkezésre, amelyek különböző gázpedál-érzékenységet biztosítanak, és így alkalmazkodnak a vezető stílusához. A kormány mögötti váltófülekkel menet közben is tetszés szerint szabályozható a regeneratív fékezés mértéke – egészen a teljesen kikapcsolttól az egypedálos vezetésig, amikor a fékpedál szinte teljesen feleslegessé válik, mert a lassítás már a gázpedál elengedésével megtörténik.

    Ha nagyon szőrszálhasogatók akarunk lenni, akkor két apró bosszúságot is meg lehet említeni. Az egyik a forgókapcsolós sebességváltó, amely kevésbé intuitív, mint az alapfelszereltségű Kia Niro Hybrid karos váltója. A másik, hogy a vezetőnek minden alkalommal a fékre kell lépnie, mielőtt átválthatna D (Drive) vagy R (Reverse) fokozatba, ami kifejezetten frusztráló lehet például egy gyors hárompontos megfordulás során. Ezek nem súlyos hibák, de hosszabb távon zavaróak lehetnek.

    A fékek működésében is lehetne egy kis finomítás: a megállás utolsó szakaszában kissé nehéz teljesen egyenletesen, rángatás nélkül megállni. Nem tragikus, láttunk már ennél sokkal rosszabb megoldásokat más autóknál, és a fékek végső lassítóereje teljesen megfelel a kategória elvárásainak. Ugyanakkor az is igaz, hogy a Niro EV megállási távolsága pár méterrel hosszabb lehet, mint a könnyebb, benzines változatoké – ami nem is meglepő, hiszen az akkumulátorcsomag 443 kilogrammot nyom, még ha ez a tömeg alacsonyan is helyezkedik el, így kevésbé befolyásolja a jármű stabilitását.

    Previous Post

    Kiderült, mit akart eltitkolni Lázár János

    Next Post

    Durva vihar töri meg a kánikulát! Orkánerejű széllökés!

    Leave a Comment

    Archívum

    • 2025. június
    • 2025. május

    Kategóriák

    • Általános
    • Egyéb

    Related Posts

    Általános

    Megváltozik a lakcímkártya

    2

    Copyright © 2025 | WordPress Theme: Xews Lite Kezdőlap Adatkezelési tájékoztató Jogi nyilatkozat Kapcsolat Impresszum