Kibírhatatlan időjárás jön!

Szerdán sem lesz egyetlen felhő sem az égen, teljesen derült, nyári idő ígérkezik. A szél keleten helyenként megélénkülhet. Reggelre 10-18 fokig hűl a levegő, délután pedig akár 36 fokig is felkúszhat a hőmérő higanyszála.
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Hyundai Bayon kézi sebességváltójának működésével alapvetően nincs különösebb probléma. A rendszer egy úgynevezett „clutch-by-wire” megoldást használ, ami azt jelenti, hogy a kuplungpedál nem közvetlenül, mechanikus úton csatlakozik a váltóhoz. Ez a fajta technológia előnyös lehet abból a szempontból, hogy hatékonyabbá és finomabbá teszi az autó működését, ráadásul a legtöbb sofőr valószínűleg észre sem veszi a különbséget. Azonban azok, akik szeretik az autózást és a valódi vezetési élményt keresik, érezhetik úgy, hogy a kuplung „leválasztott” érzete elvon valamit a vezetés öröméből – hiányozhat az a közvetlen visszacsatolás, amit egy hagyományos mechanikus kuplung ad.
Ami viszont sokkal zavaróbb a kézi váltóval kapcsolatban, az a fokozatok aránya. Az első fokozat nagyon rövid, hogy gyorsabban lehessen elindulni, viszont a második már meglehetősen hosszú, amit a mérnökök azért alakítottak így, hogy alacsonyan lehessen tartani a fordulatszámot, és ezzel javítsák az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást.
A probléma ott jelentkezik, hogy amikor az ember felkapcsol másodikba, a motor gyakran „leül”, vagyis kiesik a hatékony teljesítménytartományból, így nehézkesebbé és darabosabbá válik az autó vezetése, főleg alacsonyabb sebességeknél. Ez különösen most érezhető, mert a modell frissítésekor elhagyták a korábban meglévő enyhe hibrid rendszert, amely korábban egy kis plusz nyomatékkal segítette a motort alacsony fordulaton. Ennek hiányában nehezebb az egyenletes és finom elindulás vagy városi manőverezés. A konkurencia, például a Ford Puma, még mindig rendelkezik ilyen enyhe hibrid megoldással, ezért sokkal élvezetesebb és könnyebben vezethető kis sebességnél.
Leave a Comment