Skip to content
Matrend – mai hírek és érdekességek

Matrend - mai hírek és érdekességek

    szombat, július 5
    • Kezdőlap
    • Adatkezelési tájékoztató
    • Jogi nyilatkozat
    • Kapcsolat
    • Impresszum

    Megjöttek a számok! Ez hihetetlen!

    BY admin2025.06.30.2025.06.30.

    Rekordot döntött a budapesti Pr/de 2025-ben – soha ennyien nem vettek részt Magyarországon a rendezvény történetében. A Városház térről induló, szivárványszínű menet szombaton délután háromkor indult el. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!

    A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

    —>> KÖVETKEZŐ OLDAL

    Ez is érdekelhet:

    Az Artura egy 7,4 kWh kapacitású hajtóakkumulátorral rendelkezik, ami szinte teljesen megegyezik a Ferrari 296 7,45 kWh-s akkumulátorával – azonban ez a méret inkább szerénynek számít a plug-in hibrid (PHEV) kategóriában. Összehasonlításképpen például egy Golf GTE 25,7 kWh-s, míg egy BMW M5 18,6 kWh-s akkumulátorral van felszerelve. Ez is jól mutatja, hogy az Artura villanyos hatótávja inkább kiegészítő, mintsem elsődleges erőforrás.

    Teljesen feltöltött akkumulátorral az Artura akár 34 kilométert is képes megtenni tisztán elektromos üzemben, ami nem kiemelkedő, de elég lehet rövid városi utakra vagy halk haladásra, például kora reggeli induláskor. Elektromos módban a végsebessége 130 km/h, de természetesen a maximális hatótáv és a legnagyobb sebesség nem egyszerre érhető el: ha kihasználjuk a sebességét, az hatványozottan csökkenti a hatótávolságot.

    Az otthoni töltés nem különösebben gyors: egy hagyományos háztartási aljzatról közel 2 óra 45 perc szükséges a teljes feltöltéshez, mivel a maximális töltési teljesítmény mindössze 3,3 kW. Ezért is hasznos, hogy az Artura képes menet közben is feltölteni az akkumulátort, különösen akkor, ha Sport vagy Track (versenypályás) üzemmódot választunk. Ilyenkor a benzinmotor működés közben gyorsan visszatölti az akkumulátort, mivel a fékezés alatti energiavisszanyerést a McLaren szándékosan kihagyta, hogy a fékpedál érzete mindig kiszámítható és sportautós maradjon.

    A beltér kialakítása egyértelműen a sportos, versenyautós hangulatot tükrözi. Nem a puha bőrrel borított luxust sugárzó hangulatot célozták meg, hanem inkább a prémium technikai megjelenést. Az utastér tele van Alcantara kárpitozással, a kapcsolók és kezelőszervek pedig fém hatásúak, ami tovább fokozza a versenyautós atmoszférát. Ugyanakkor néhány megoldás kissé szokatlan lehet – például az elektromos tükrök állítókapcsolója a kormányoszlop alatt, a középkonzol közelében bújik meg, amit nem feltétlenül találunk meg elsőre.

    A McLaren hangsúlyosan jeleníti meg a karbon konstrukció előnyeit is: például az ajtónyílások környékén is látható karbon elemek emlékeztetnek a kocsi könnyűsúlyú, versenyorientált szerkezetére minden alkalommal, amikor beszállunk. Az anyaghasználat minősége kiváló, minden alkatrész és felület precízen illesztett, jól működik, és nem kelti olcsó hatású érzetet.

    Külön kiemelendő az Artura váltókar-megoldása. A kézi váltásokat itt is a kormány mögötti kapcsolófülekkel lehet végrehajtani – a jobb oldali fül a felkapcsolásért, a bal oldali a visszaváltásért felel. Azonban ellentétben sok más gyártó megoldásával, ahol két különálló fül található, az Artura egy egyetlen masszív fém alkatrészt használ, amely úgy működik, hogy amikor az egyik oldalát meghúzzuk, a másik oldal enyhén hátrahúzódik. Ez egy rendkívül mechanikus és kielégítő érzést ad váltás közben, ami teljesen összhangban van a sportautós vezetési élménnyel.

    Previous Post

    Kibírhatatlan időjárás jön!

    Next Post

    Csonka András végre elárulta, hogy ki az Ő párja!

    Leave a Comment

    Archívum

    • 2025. július
    • 2025. június
    • 2025. május

    Kategóriák

    • Általános
    • Egyéb

    Related Posts

    Általános

    Több autó is a mélybe zuhant

    L

    Copyright © 2025 | WordPress Theme: Xews Lite Kezdőlap Adatkezelési tájékoztató Jogi nyilatkozat Kapcsolat Impresszum