Felrobbant egy benzinkút Budapesttől pár KM-re!

Hatalmas robbanás rázta meg a délutánt amikor felrobbant egy benzinkút. A detonáció ereje olyan nagy volt, hogy az egész városban hallani lehetett, a helyszín felett óriási láng- és füstfelhő emelkedett. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A hajtáslánc középpontjában egy padlóba épített lítium-ion akkumulátor található, amely nikkel-mangán-kobalt (NMC) kémiával működik. A motor az autó elejében kapott helyet, így a Scenic elsőkerék-meghajtású. A hátsó tengely hajtásáról tehát lemondtak, amit a Renault azzal indokol, hogy így nagyobb csomagtér áll rendelkezésre, és mivel az elektromos rendszer és a töltőberendezés is szinte teljes egészében az orrban található, kevesebb kábelezésre van szükség – ami súlymegtakarítást jelent.
A kétféle akkumulátor közül a kisebb, 60 kWh-s változat hivatalosan 418 kilométeres (260 mérföldes) WLTP-hatótávot biztosít, míg a nagyobb, 87 kWh-s „Long Range” verzió elméleti hatótávolsága eléri az impozáns 610 kilométert (379 mérföldet). Ezzel az új Scenic a kategória élére kerül, még a Tesla Model Y is elmarad mögötte, amely 533 kilométert (331 mérföldet) tud papíron.
Természetesen a nagyobb akkumulátor nemcsak hosszabb hatótávot jelent, hanem nagyobb teljesítményt és gyorsabb töltési lehetőséget is. A kisebb verzió legfeljebb 130 kW-tal tölthető, míg a nagyobbik akár 150 kW-os töltést is elbír. Érdekesség, hogy mindkét változat hasonló nyomatékot kínál, és mivel a kisebb akkus modell 96 kilóval könnyebb (összesen 1757 kg), a gyorsulásban alig fél másodperc a különbség a két változat között.
Külsőre az új Scenic E-Tech kifejezetten figyelemfelkeltő jelenség. A teszt során több járókelő is megállt, hogy szemügyre vegye az autót. Az egyik tesztelő szerint az orr-rész formavilága emlékeztet a Peugeot modellekre – ami bár lehet, hogy a Renault központjában nem aratna osztatlan sikert, mégsem feltétlenül rossz dolog. Hátulról is különösen modern hatást kelt, főként a látványos, sportautókat idéző lámpatestekkel, amelyek némileg a Lamborghini dizájnját is felidézik.
A kerekek szintén hangsúlyosak: már az alapváltozat is 19 colos felnikkel érkezik, míg az Esprit Alpine és Iconic szinteken 20 colos, kéttónusú felniket kapunk, amelyek szinte lehetetlenek nem észrevenni. Összességében a Scenic E-Tech egy nagyon megnyerő, látványos, mégis funkcionális autó benyomását kelti – és most már csak az a kérdés, hogy a valós használatban is beváltja-e az ígéreteit.
Leave a Comment