Nagy a baj! Az egész város lángokban

Komoly tűz van Karcagon: Komoly gond lehet a karcagi hulladéktárolónál- Hatalmas fekete füst gomolyog. Hatalmas fekete füst terjeng Karcag határában, amely a hozzánk érkező képek szerint a 4-es út melletti hulladéktárolóból érkezik, ahol szemmel láthatóan komoly tűz van. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Ahogy sok más dolognál, ami kívülről könnyednek és egyszerűnek tűnik, a Rolls-Royce Ghost esetében is rengeteg dolog történik a felszín alatt, amit elsőre nem is gondolnánk.
A Rolls-Royce által használt úgynevezett „luxus architektúra” jóval többet jelent, mint pusztán a méretek és a karosszéria merevsége. Az alumíniumváz például sokkal bonyolultabb formákat kapott, mint amire technikailag szükség lenne, csak azért, hogy a lehető legtöbb zajt és rezgést kiszűrjék, amit az út generál. A válaszfalak és a padló is dupla rétegűek, közéjük zajcsillapító anyagokat építettek be, és összességében több mint 100 kilogrammnyi hangelnyelő anyagot használtak fel az autó építése során. Ebbe beletartoznak a dupla üvegezésű ablakok, valamint a Pirelli abroncsok belsejébe épített zajcsökkentő szivacsrétegek is.
Nem csoda tehát, hogy a Ghost belül szinte elképesztően csendes. Amikor a motor alapjáraton jár, a V12-es erőforrás olyan jól el van szigetelve a kabintól, hogy bent mindössze 40 decibelt mértek – ez halkabb, mint egy átlagos kertvárosi utca háttérzaja. Amikor az autó 110 km/h-val halad az autópályán, a zajszint akkor is csak 58 decibelre emelkedik, ami még mindig csendesebb, mint a Bentley Flying Spur 64 decibele, sőt még a Phantom 60 decibelét is alulmúlja. Ez jól mutatja, hogy a Rolls-Royce a fejlesztési folyamat legmagasabb szintjén is képes érdemi előrelépést elérni.
Az autó például meglepően jól boldogul az olyan trükkös tesztpályákon is, mint a Millbrook Hill Route – annak ellenére, hogy ekkora méretű és tömegű járműről van szó. Természetesen az autó mozgása jól észrevehető, és érezni lehet, ahogy a stabilitáskontroll és az összkerékhajtás folyamatosan dolgozik azért, hogy az orr ott maradjon, ahol kell. Az alulkormányzottság állandó fenyegetésként van jelen, mégis: amikor a kocsi első tengelye végre megharapja az aszfaltot, és a tömeg átterhelődik a külső kerekekre, akkor a Ghost egészen semlegesen, stabilan és jó tapadással küzdi le az élesebb kanyarokat is.
A könnyed kormányzás, ami városban és hétköznapi tempónál annyira kellemes, nagyobb sebességnél már kicsit megszokást igényel, és akár kissé el is bizonytalaníthatja a sofőrt. A Rolls-Royce szerint a Ghost nemcsak utazásra, hanem vezetésre is készült, és ez igaz is – de csak nyugodt tempónál. Ami viszont nem baj. Ez nem egy autó, amellyel érdemes sietni. Nem is kell. A lényeg az, hogy méltósággal, könnyed eleganciával suhanj vele – és ebben a Ghost utolérhetetlen.
Leave a Comment