Drágul a Nyugdíj felvételi díj! Mutatjuk mennyivel!

Újabb bank tette közzé a bankszámlák nyár végi díjszabását. A legnagyobb hazai pénzintézet után a KH Bank is áthárítja a megemelt tranzakciós illetéket a lakossági számlatulajdonosokra. A bank által bevezetett módosítások 2025. nyár végén lépnek érvénybe.
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A száraz aszfalton mutatott egyenes vonalú teljesítmény nem volt elsődleges szempont azoknak a Suzuki Jimny-tulajdonosoknak, akik inkább a jármű terepképességei miatt választották azt – például, hogy könnyedén elboldoguljon földutakon vagy felkapaszkodjon sziklás emelkedőkön. Ennek ellenére fontos volt, hogy az autó a mindennapi közlekedésben is használható maradjon, és rövidebb távokon legalábbis ez rendben is volt.
A motor 129 Nm-es (95 lb ft) csúcsnyomatéka nem számít igazán erősnek még egy valódi terepjáró esetében sem, ráadásul csak magas, 4000-es fordulatszámnál érhető el, így elinduláskor erőteljes gázadásra volt szükség, ha valaki lendületesen akart kilőni a helyéről. Miután azonban az ember megszokta az autó karakterét, a Jimny városi közlekedésre sem volt igazán megterhelő, bár az ötfokozatú kézi váltó pontatlansága és „lötyögős” érzetű kapcsolása némileg zavaró lehetett.
A Jimny 0-ról 96 km/h-ra (60 mérföld/órára) 11,9 másodperc alatt gyorsult, ami ebben a kategóriában elfogadhatónak mondható. Ami még érdekesebb, hogy 48 km/h-ról 113 km/h-ra (30-ról 70 mérföld/órára) 11,6 másodperc alatt gyorsult, ami gyorsabb volt, mint például a belépőszintű benzines Dacia Duster, amit korábban, 2018-ban teszteltek.
Ennek ellenére az autó motorteljesítménye korlátozottnak érződött, főként országúton vagy autópályán, ahol a magas fordulatszámok és a rövid áttételezés miatt a motor hangosan és erőlködve dolgozott. A mindennapi közlekedés során viszont nem kellett attól tartani, hogy a Jimny ne tudna lépést tartani a forgalommal. Az előző generáció 1,3 literes négyhengerese sosem számított különösebben kifinomultnak, és úgy tűnt, hogy a Suzuki nem sokat javított ezen a 4. generációs modell 1,5 literes motorjával sem.
Autópályán, állandó 113 km/h-s (70 mérföld/órás) tempónál a belső zajszint 70 dB körül mozgott, míg harmadik fokozatban, padlógázas gyorsításnál ez elérte a 75 dB-t. Ez némileg jobb volt, mint amit például a régi dízel Land Rover Defender produkált (73, illetve 78 dB), de ettől függetlenül a Jimny sem volt igazán alkalmas hosszú távú, kényelmes utazásokra. A zajszint, a kis motor és a rövid fokozatok miatt hosszabb autópályás utakra aligha használnánk szívesen.
Leave a Comment