Skip to content
Matrend – mai hírek és érdekességek

Matrend - mai hírek és érdekességek

    szerda, július 23
    • Kezdőlap
    • Adatkezelési tájékoztató
    • Jogi nyilatkozat
    • Kapcsolat
    • Impresszum

    Drágul a Nyugdíj felvételi díj! Mutatjuk mennyivel!

    BY admin2025.07.17.

    Újabb bank tette közzé a bankszámlák nyár végi díjszabását. A legnagyobb hazai pénzintézet után a KH Bank is áthárítja a megemelt tranzakciós illetéket a lakossági számlatulajdonosokra. A bank által bevezetett módosítások 2025. nyár végén lépnek érvénybe.

    A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

    —>> KÖVETKEZŐ OLDAL

    Ez is érdekelhet:

    A száraz aszfalton mutatott egyenes vonalú teljesítmény nem volt elsődleges szempont azoknak a Suzuki Jimny-tulajdonosoknak, akik inkább a jármű terepképességei miatt választották azt – például, hogy könnyedén elboldoguljon földutakon vagy felkapaszkodjon sziklás emelkedőkön. Ennek ellenére fontos volt, hogy az autó a mindennapi közlekedésben is használható maradjon, és rövidebb távokon legalábbis ez rendben is volt.

    A motor 129 Nm-es (95 lb ft) csúcsnyomatéka nem számít igazán erősnek még egy valódi terepjáró esetében sem, ráadásul csak magas, 4000-es fordulatszámnál érhető el, így elinduláskor erőteljes gázadásra volt szükség, ha valaki lendületesen akart kilőni a helyéről. Miután azonban az ember megszokta az autó karakterét, a Jimny városi közlekedésre sem volt igazán megterhelő, bár az ötfokozatú kézi váltó pontatlansága és „lötyögős” érzetű kapcsolása némileg zavaró lehetett.

    A Jimny 0-ról 96 km/h-ra (60 mérföld/órára) 11,9 másodperc alatt gyorsult, ami ebben a kategóriában elfogadhatónak mondható. Ami még érdekesebb, hogy 48 km/h-ról 113 km/h-ra (30-ról 70 mérföld/órára) 11,6 másodperc alatt gyorsult, ami gyorsabb volt, mint például a belépőszintű benzines Dacia Duster, amit korábban, 2018-ban teszteltek.

    Ennek ellenére az autó motorteljesítménye korlátozottnak érződött, főként országúton vagy autópályán, ahol a magas fordulatszámok és a rövid áttételezés miatt a motor hangosan és erőlködve dolgozott. A mindennapi közlekedés során viszont nem kellett attól tartani, hogy a Jimny ne tudna lépést tartani a forgalommal. Az előző generáció 1,3 literes négyhengerese sosem számított különösebben kifinomultnak, és úgy tűnt, hogy a Suzuki nem sokat javított ezen a 4. generációs modell 1,5 literes motorjával sem.

    Autópályán, állandó 113 km/h-s (70 mérföld/órás) tempónál a belső zajszint 70 dB körül mozgott, míg harmadik fokozatban, padlógázas gyorsításnál ez elérte a 75 dB-t. Ez némileg jobb volt, mint amit például a régi dízel Land Rover Defender produkált (73, illetve 78 dB), de ettől függetlenül a Jimny sem volt igazán alkalmas hosszú távú, kényelmes utazásokra. A zajszint, a kis motor és a rövid fokozatok miatt hosszabb autópályás utakra aligha használnánk szívesen.

    Previous Post

    Nagy a baj! Az egész város lángokban

    Next Post

    Gyurcsány Ferenc és Szentkirályi Alexandra együtt

    Leave a Comment

    Archívum

    • 2025. július
    • 2025. június
    • 2025. május

    Kategóriák

    • Általános
    • Egyéb

    Related Posts

    Általános

    Gyász! Feketébe borult MCHawer oldala!

    A

    Copyright © 2025 | WordPress Theme: Xews Lite Kezdőlap Adatkezelési tájékoztató Jogi nyilatkozat Kapcsolat Impresszum