Létfontosságú szerve állt le Farkasházy Tivadarnak!

Már-már íródott a nekrológ. A sorok fejben formálódtak: „a humor fegyver volt a kezében – igaz, néha csak fakard.” Farkasházy Tivadar, a Heti Hetes örök zrikálója, lóversenyek és sakkpartik kommentátora, súlyos tüdőgyulladással került az intenzívre. Egy létfontosságú szerve leállt. A légzés, a beszéd, a gondolat – mind veszélyben volt.
MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Sportage teljes értékű hibrid hajtáslánca a frissítésekkel 23 lóerővel erősebb lett, így már tiszteletre méltó, 235 lóerős teljesítményt nyújt, és akár 7,9 másodperc alatt is elérheti a 100 km/órás sebességet. Átlagos, mindennapi használat során kellemesen, kulturáltan és meglehetősen takarékosan működik. Autópályán haladva vagy kis terhelésnél csendes, városi forgalomban pedig elég jól reagál a gázadásra.
Azok számára, akik az autójukat elsősorban arra használják, hogy eljussanak vele a munkahelyre, a boltba, elvigyék a gyerekeket iskolába vagy fociedzésre, és úgy általában kényelmesen beilleszkedjen a mindennapokba, a Sportage jól fogja teljesíteni az elvárásokat.
A Kia nem használ CVT-váltót hibridjeiben, de ha az átlagosnál nagyobb teljesítményt kérsz tőle, akkor a Sportage 1.6-os motorja sok időt tölt majd a piros tartomány közelében.
Viszont, ha erőteljes gyorsítást kérünk tőle, a Sportage feladja azt a mechanikai kifinomultságot, amit enyhébb tempónál kínál. Ez nem olyan, mint a CVT-s hibridek, amelyek teljes terhelés alatt állandóan a piros vonalon forognak. Ehelyett a hatfokozatú automata váltó fokozatról fokozatra vált gyorsítás közben.
Azonban ez a váltó meglehetősen vonakodva és kissé darabosan kapcsol vissza, ha sok erőt kérünk tőle; a motor pedig hangos és erőlködő benyomást kelt 4500-as fordulat felett. Akkor is, ha Sport módba kapcsolunk és a kormány mögötti váltófülekkel próbáljuk kézben tartani a váltásokat, sosem érezzük magunkat teljesen ura a helyzetnek.
Pozitívum viszont, hogy a 2025-ös frissítés egyik legjobb újítása a változtatható fékenergia-visszanyerés a hibrid és plug-in hibrid változatokban. A Frankfurt környékén vezetett 2025-ös prototípus Sportage HEV modell sima, kiszámítható regeneratív fékezést kínált, és Eco módban a kormány mögötti váltófülekkel három fix szint közül választhatunk, vagy aktiválhatjuk az adaptív visszatöltést. Nem sok teljes értékű hibrid kínál ekkora szabadságot és kontrollt a fékenergia-visszanyerés terén – ez az egyik igazán jó újítása a felfrissített Sportage-nak.
Ettől függetlenül a hibrid hajtásrendszer kisebb terhelésnél finoman kezeli a váltásokat, és javítja a vezethetőséget, illetve a fogyasztást forgalmas városi környezetben – különösen azok számára előnyös, akiknek nem különösebben fontos, hogy mi történik a motorháztető alatt, csak egyszerűen el szeretnének jutni A-ból B-be.
A ChatGPT megkérdezése
Leave a Comment