Dráma Nyíregyi kórházban!

Drága nagymamám lebénult bal oldalára, az idegosztályról a krónikus belgyógyászatra rakták a sóstói úti kórházba Nyíregyházán. Na, oda ne kerüljön ember.. kb. 50 betegre van két-három nővér. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Ahogy az a Grand Scenic hétüléses versenytársainál is gyakran előfordul, a dízelmotorok itt is jobb választásnak bizonyulnak, különösen akkor, ha sok utast vagy csomagot kell szállítani. A dízelkínálat alapját a jól ismert 1.5 literes motor adja, amelyet a Renault már évek óta alkalmaz különböző modelljeiben. Ez a motor mindössze 109 lóerőt tud, de 260 Nm nyomatékot kínál, ami városi vagy kisebb autókban, mint például a Mégane, jól működik. Egy hétüléses egyterű esetében azonban ez a motor kissé gyengének tűnhet, főleg ha teljesen megpakolva használjuk az autót.
Ez a motor elérhető hatfokozatú kézi váltóval vagy a Renault hétfokozatú EDC automata váltójával is. Ami az üzemanyag-fogyasztást illeti, a kétféle teljesítményű 1.2 literes turbós benzines motor hivatalosan ugyanazt az átlagos fogyasztási értéket tudja, ami 46,3 mpg (mérföld per gallon, kb. 6,1 liter/100 km). Ez jobb, mint amit például egy alap benzinmotoros Skoda Kodiaq tud, de több más rivális, például a Citroen Grand C4 Picasso papíron takarékosabb. A benzinmotorok szén-dioxid kibocsátása 136 g/km körül van, ami nagyjából az átlag ebben a kategóriában.
A dízelmotorok viszont sokkal versenyképesebb számokat hoznak. Az alap dCi 110-es motor kombinált fogyasztása eléri a 70,6 mpg-t (kb. 4 liter/100 km), ami kiváló érték, és még az automata váltós változat sem fogyaszt többet, mint a kézi. A CO2-kibocsátása pedig csupán 104 g/km, ami kifejezetten kedvező, különösen azok számára, akik figyelnek a környezetvédelmi szempontokra vagy az adózási költségekre.
A dCi 130 már valamivel nagyobb teljesítményt nyújt, ugyanakkor a fogyasztása ezzel együtt 61,4 mpg-re esik vissza (kb. 4,6 liter/100 km), a szén-dioxid kibocsátás pedig 119 g/km-re emelkedik. Még így is egy jól kiegyensúlyozott motorváltozat, főként ha olyan vevőről van szó, aki több dinamizmust szeretne a hétüléses járművében. A kínálat csúcsán a csak automata váltóval elérhető dCi 160 áll, amelynél az átlagfogyasztás 60,1 mpg (kb. 4,7 liter/100 km), miközben a CO2-kibocsátás 122 g/km-re nő. Ez az arány még mindig egészen jónak számít, különösen a teljesítmény tükrében.
Leave a Comment