Skip to content
Matrend – mai hírek és érdekességek

Matrend - mai hírek és érdekességek

    szombat, július 26
    • Kezdőlap
    • Adatkezelési tájékoztató
    • Jogi nyilatkozat
    • Kapcsolat
    • Impresszum

    El is fogadták! Drasztikusan változik az augusztusi nyugdíj!

    BY admin2025.07.24.

    Augusztusban váratlan, de örömteli változás jön: a kormány elfogadta a nyugdíj-kiegészítésről szóló rendeletet. A döntés értelmében minden nyugdíjas egyszeri, inflációkövető korrekciót kap, visszamenőleg januártól. Az emelés célja a megélhetési költségek növekedésének kompenzálása. Mutatjuk a részleteket!

    A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

    —>> KÖVETKEZŐ OLDAL

    Ez is érdekelhet:

    Elsőre a Dacia Spring igen csábító ajánlatnak tűnik: alacsony ára miatt könnyen szemet hunyunk az olyan kompromisszumok felett, amelyek egy kifejezetten olcsóra tervezett autónál gyakoriak. Azonban ha mélyebben is megvizsgáljuk, ezek a hiányosságok – különösen a gyenge zajszigetelés és az olcsó abroncsválasztás – akár döntő tényezők is lehetnek abban, hogy valóban jó vétel-e a Spring. A korábbi Euro NCAP biztonsági értékeléseket szívesen figyelmen kívül hagyjuk, hiszen ha a Dacia meg akarna felelni az ottani szigorú követelményeknek, az túlságosan megdrágítaná az autót. Ehelyett a kiváló hatékonyság, az egyszerű használhatóság és a remek manőverezhetőség sokkal inkább ideális második autónak teszik a Springet, főleg városi használatra.
    A Dacia Spring a márka első teljesen elektromos modellje, egyben a legkisebb autójuk, amit az Egyesült Királyságban kínálnak. Ez a két tulajdonság valószínűleg új vevőkört is vonz, amit az európai adatok is alátámasztanak: a Dacia szerint a Spring korábbi, ráncfelvarrás előtti változatát vásárlók 79%-a új volt a márkánál, 93%-uk pedig korábban még soha nem vásárolt elektromos autót.

    Bár ez a modell a Dacia kínálatának belépőszintje, mégis izgalmas ajánlat. Európában 2021-ben mutatták be, ám a gyökerei egészen 2019-ig vezethetők vissza Kínába, ahol Renault City K-ZE néven fut, és más kínai márkák alatt is forgalmazzák. Ez az autó a Renault Kwid elektromos változata, utóbbi egy költséghatékony, belső égésű motoros modell a kínai piacon.
    A K-ZE-t komoly átalakításokon esett át, mire Dacia Spring lett belőle: többek közt hat légzsákot kapott, bővült az elektronikai rendszer, és megerősítették a karosszériát.
    A Spring kétféle teljesítménnyel érhető el, de mindkét változat ugyanazt a 26,8 kWh-s akkumulátort használja. Az egyik 44 lóerős, a másik 64 lóerős villanymotorral hajtja az első kerekeket. A gyári WLTP-szabvány szerinti hatótáv mindkét esetben 225 km (kb. 140 mérföld), annak ellenére, hogy teljesítményben különböznek.
    A 44 lóerős alapmodell ára körülbelül 15.000 font az Expression felszereltséggel, a 64 lóerős változat 1.000 fonttal drágább. Az Extreme kivitel további 1.000 fontot tesz hozzá, és mivel csak metálfényezés és pótkerék rendelhető extraként, a végösszeg elég kiszámítható. Elérhető még a Dacia Spring Cargo is, amely egy kétüléses, áruszállításra szánt változat, haszongépjárműként besorolva.
    Még a legerősebb, 64 lóerős Spring is mindössze 113 Nm nyomatékot kínál (a gyengébb 44 lóerős verzió 125 Nm-t), így nem sok esélye van gyorsulási versenyeken. Ugyanakkor a kevesebb mint 1.000 kg-os saját tömeg és az azonnal elérhető csúcsnyomaték miatt a városi forgalomban elegendőnek érződik. Ha visszafognád a gázreakciót, az „Eco” gomb ebben segít.

    Previous Post

    Titkolták, de kiderült: Ennyit keresnek havonta a papok

    Next Post

    Repülő zuhant az autópályára

    Leave a Comment

    Archívum

    • 2025. július
    • 2025. június
    • 2025. május

    Kategóriák

    • Általános
    • Egyéb

    Related Posts

    Általános

    Pácban a pedagógus!

    E

    Copyright © 2025 | WordPress Theme: Xews Lite Kezdőlap Adatkezelési tájékoztató Jogi nyilatkozat Kapcsolat Impresszum