Skip to content
Matrend – mai hírek és érdekességek

Matrend - mai hírek és érdekességek

    szerda, augusztus 6
    • Kezdőlap
    • Adatkezelési tájékoztató
    • Jogi nyilatkozat
    • Kapcsolat
    • Impresszum

    Most érkezett a hír Vajna Tímea újszülött kislányáról!

    BY admin2025.08.04.2025.08.05.
    VisszaKövetkező oldal

    Az Egyesült Államokban élő Palácsik-Ráthonyi Tímea nemrégiben ismét édesanya lett, második gyermeke is megérkezett. A hír örömteli, a boldogság mégis árnyékot kapott. Az első hetek nem csupán a meghatottságról és az összebújásról szóltak, most azonban rossz hírek érkeztek:

    A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

    Ez is érdekelhet:

    Az Arkana ára továbbra is kedvezőbb, mint sok riválisé, nagyjából 27 000 fonttól indul – ez jóval olcsóbb például a Peugeot 408 vagy a Toyota C-HR alapmodelljénél, amelyek ára 31 000 font körül kezdődik. Ugyanakkor felmerülhet, hogy a felárat érdemes kifizetni valamelyik hasonlóan stílusos versenytársra – erről később még szó lesz.

    A vezetési élmény szempontjából az Arkana nem tudja hozni azt, amit külső megjelenése sugall. A teljes értékű hibrid hajtáslánc nem túl erős, és gyorsításkor nehezen boldogul. A benzinmotor hangos, és mindehhez kellemetlenül sok menetzaj és szélzaj társul, kivéve ha tökéletesen sima úton közlekedünk. Azonban az Arkana futóműve ügyesen csillapítja az úthibákat, és városi tempónál kellemes komfortot nyújt, bár kanyarban hajlamos megdőlni, és kis sebességnél is hajlamos zötykölődni.

    Az elektromos motor városban jól teljesít, így a városi közlekedés csendes és zökkenőmentes lehet – ha finoman bánunk a gázpedállal, a benzinmotor csak kb. 50 km/h körül kapcsol be. Dinamikus gyorsításra viszont nem alkalmas a rendszer: a 0–100 km/h-s gyorsulás 10,8 másodperc, ami meglehetősen visszafogott. Ráadásul a váltó nem engedi a vezetőnek a fokozatváltást kézzel befolyásolni, így az emelkedő fordulatszámokat csak el kell viselni.

    Az Arkana már csak hibrid hajtással érhető el, a mild-hybrid benzinmotor kivezetésre került. Papíron ez nem hátrány, hiszen alacsonyabb kibocsátást, kedvezőbb cégautóadót és jobb fogyasztást ígér. A hivatalos WLTP-ciklus szerint akár 60,1 mpg (kb. 4,7 l/100 km) is elérhető. A valóságban azonban vegyes használat mellett a tesztek során 47,7 mpg körüli értéket mértünk, ami így is elegendő több mint 800 km-es hatótávhoz az 50 literes üzemanyagtartállyal. A külső töltés nem lehetséges, hiszen nem plug-in hibrid, viszont regeneratív fékezéssel töltődik a kis akkumulátor. A hivatalos CO2-kibocsátás 105–107 g/km, így az első éves adó 185 font, a céges adó pedig 26%, amely 2025-ben 27%-ra emelkedik.

    VisszaKövetkező oldal

    Previous Post

    Minden nyugdíj összege drasztikusan megváltozik!

    Next Post

    Ezért tá-madt szüleire a kiskamasz Gönyűn

    Leave a Comment

    Archívum

    • 2025. augusztus
    • 2025. július
    • 2025. június
    • 2025. május

    Kategóriák

    • Általános
    • Egyéb

    Related Posts

    Általános

    Nyomoznak a rendőrök Schmuck Andor halála miatt!

    S

    Copyright © 2025 | WordPress Theme: Xews Lite Kezdőlap Adatkezelési tájékoztató Jogi nyilatkozat Kapcsolat Impresszum