Skip to content
Matrend – mai hírek és érdekességek

Matrend - mai hírek és érdekességek

    szerda, augusztus 6
    • Kezdőlap
    • Adatkezelési tájékoztató
    • Jogi nyilatkozat
    • Kapcsolat
    • Impresszum

    Tragédia a társasházban

    BY admin2025.08.04.

    Mély megrendülést okozott egy XIII. kerületi társasház lakói körében, amikor egy 76 éves nyugdíjas nő péntek délelőtt az erkélyéről ve/et/e le magát. Az elsődleges információk szerint a tragédia hátterében az évek óta fennálló kilátástalan anyagi helyzet állhatott.

    A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

    —>> KÖVETKEZŐ OLDAL

    Ez is érdekelhet:

    A motorhang is egész kellemes. Igaz, talán nem olyan érzelmekkel teli, mint a régi idők Maserati modelljei, de a mai szigorú zaj- és környezetvédelmi szabályozások mellett egészen meggyőző. Később az év során egy különleges titán kipufogórendszer is elérhető lesz – ez csak pályahasználatra szánt változat, és még intenzívebb hangzást ígér.

    A nyolcfokozatú, dupla kuplungos automata váltó reakciója szintén nagyon jó. Mechanikailag ez nem változott az alap MC20-hoz képest, de a sportosabb – például a Corsa – üzemmódokban érezhetően gyorsabban vált. A sebességváltás ilyenkor erőteljes lökéssel jár, amitől az ember úgy érzi, mintha még gyorsabban gyorsulna az autó – bár valójában ez inkább érzéki hatás, mint mérhető előny.

    A fékrendszer szén-kerámia tárcsákat használ, amelyek meggyőzően működnek mind alacsony, mind nagy fékerő esetén. Azonban ha a legjobb sportautókkal, például egy Ferrarival vagy Porschéval vetjük össze, akkor azt lehet mondani, hogy a fékpedál finom szabályozhatósága kicsit elmarad.

    A futómű rugói körülbelül 10 százalékkal keményebbek, mint a normál MC20-é, de az autó mechanikus alapjai gyakorlatilag változatlanok. A különbséget leginkább finomhangolásban, beállításokban érezni.

    Alapból egy mechanikus önzáró differenciálművet kapunk, de extraként egy elektronikusan vezérelt verzió is rendelhető – és eddig csak ez utóbbit próbálták tesztelők. A különböző menetmódok között váltogatva nemcsak a lengéscsillapítók keményednek fel, de a váltások is gyorsabbak és határozottabbak lesznek, miközben a vezetést segítő rendszerek is visszafogottabban avatkoznak be. A legagresszívebb mód teljesen kikapcsolja a menetstabilizálót és kipörgésgátlót, agresszívebbé teszi a diffi működését, és minimálisra csökkenti az ABS-beavatkozást – természetesen csak a közúti szabályok keretein belül.

    Az MC20 már a maga nemében is egy nagyon kellemes sportautó, amely kiválóan viselkedik a hétköznapi utakon is. Most, hogy egy kicsit keményebbé tették a felfüggesztést, ez az élmény csak még feszesebb lett, de nem veszett el a kényelmes, kifinomult karakter sem. A karosszéria dőlése, mozgása jól kontrollált, még a legpuhább beállítások mellett is. A tömeg sem számít magasnak: bár a gyártó csak száraz tömeget (1365 kg) ad meg, valószínűleg a menetkész tömeg is körülbelül 1500 kg körül alakul – ami ma már nem számít soknak egy ilyen teljesítményű autó esetében.

    Previous Post

    Ezért tá-madt szüleire a kiskamasz Gönyűn

    Next Post

    Lékai Kiss Ramóna drámája!

    Leave a Comment

    Archívum

    • 2025. augusztus
    • 2025. július
    • 2025. június
    • 2025. május

    Kategóriák

    • Általános
    • Egyéb

    Related Posts

    Általános

    Döbbenetes Kapú Tibor dráma!

    K

    Copyright © 2025 | WordPress Theme: Xews Lite Kezdőlap Adatkezelési tájékoztató Jogi nyilatkozat Kapcsolat Impresszum