Kigyulladt a mozdony

Kigyulladt a mozdony! Jelentős késések vannak ismét! Műszaki hiba miatt jelentős késésekre kell számítani az észak-balatoni vonalon. Magyar Péter felült a vonatra: a kigyulladt mozdony miatt sa/az/a a minisztert. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Fontos hangsúlyozni, hogy a változás nem drasztikus. Az autó továbbra is a lágyabb felfüggesztésű modellek közé tartozik, és megmaradt az a hosszú, ringatózó mozgása, amit sokan kedveltek benne – csak épp kevésbé „lebegős”, mint korábban volt. Ugyanakkor van egy hátulütője is ennek a komfort-orientált megközelítésnek. Az Ioniq 5-öt nagy kerekekkel kínálják (felszereltségtől függően 19 vagy 20 colos méretben), és a futómű anyaghasználata, illetve kialakítása nem prémium szintű. Ennek következtében, amikor az autó rosszabb minőségű úton halad, a nagy kerekek hajlamosak hangosabban és keményebben átgördülni az úthibákon, kátyúkon, mint azt egy kifinomultabb felfüggesztéstől várnánk.
A menetkomfort alapvetően elfogadható, de nem kiemelkedő. Egy 2023-as, 77,4 kWh-s akkumulátorral és 20 colos kerekekkel szerelt modell zajszintje 70 mérföld/óra (kb. 113 km/h) sebességnél 69 decibel volt, ami a kategóriában átlagosnak számít. A 2024-es modell, kisebb, 19 colos kerekekkel, valamivel halkabbnak tűnt a tesztelők szerint, de így sem éri el például a Skoda Enyaq csendességi szintjét, amely még kifinomultabb utazási élményt nyújt.
A vezetési élményre is kihat ez a karakter. Az Ioniq 5 egy nagy, nehéz autó – a súlya körülbelül két tonna –, és ez érződik is rajta, különösen kanyarokban vagy hullámos, egyenetlen úton. A karosszéria néha kissé bizonytalanná válik, főleg ha menet közben hirtelen irányváltás történik vagy a kerék egy bukkanón halad át. A menetstabilizáló rendszer persze mindent kordában tart, de ez nem az a fajta autó, amit precíz, éles kanyarvételre terveztek.
Ennek ellenére, ha az ember hozzászokik az autó mozgásához és „beleül” ebbe a laza, kényelmes vezetési stílusba, akkor akár élvezetes is lehet vele egy kanyargós országúton autózni. A hátsókerék-meghajtású változatok kormányzása könnyed, természetes érzést nyújt, még ha nem is túlságosan közvetlen. Az autó viselkedése egyértelműen hátul hajt, és ezt az élményt még az is fokozza, hogy a vezetéstámogató elektronika teljesen kikapcsolható – ami ugyan nem túl praktikus, de egyes vezetők számára szórakoztató lehet.
A kétmotoros, összkerékhajtású változatok már egészen más karaktert képviselnek. Ezek sokkal határozottabban gyorsulnak, az úttartásuk stabilabb, és jobban „célozható” velük a haladási irány – ezáltal sokkal kiszámíthatóbban, gyorsabban vezethetők, különösen rosszabb útviszonyok vagy nagyobb tempó esetén.
Leave a Comment