Gáspár Zsolti drámája!

Súlyos betegség után döntött! Gáspár Zsolti, a Gáspár család egyik legismertebb tagja, 12 éve szakított a hússal és az egészségtelen életmóddal. Sajnos nem volt más választása! MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Valahol meg kell húzni azt a határt, ahol az „éppen elegendő teljesítmény” már inkább „kevésnek” számít. A Kia Picanto esetében pontosan ezen a határvonalon táncolunk. A tesztelt modellben található 1,0 literes, háromhengeres szívómotor például 13,4 másodperc alatt gyorsítja az autót 0-ról 96 km/h-ra, és negyedik sebességfokozatban 30-ról 113 km/h-ra gyorsulni közel 26 másodpercbe telik. Ez alapján nyugodtan kijelenthető, hogy a teljesítménye a „megfelelő” és a „gyenge” között egyensúlyoz.
Ha az ember padlóig nyomja a gázt, és a motor legoptimálisabb tartományában, 6600 fordulat/percnél használja, még akkor is kell egy kis türelem. Például 30-ról 50 km/h-ra második fokozatban is több mint 5 másodperc alatt gyorsul – ez nem épp szívdobogtató. Viszont érdemes hozzátenni, hogy a hasonló kategóriájú Toyota Aygo X még ennél is lassabb, a Dacia Sandero pedig alig valamivel gyorsabb, így a Kia versenyképes ebben a szegmensben. Ráadásul van valami élvezetes abban, amikor az ember kis köbcentis, pörgős benzinmotort hajt, és próbálja azt a fordulatszám felső tartományában tartani. Ebben pedig nagy segítséget nyújt az ötsebességes kézi váltó.
A motorhangra a „thrummy” kifejezést szokták használni – ez nehezen fordítható szó szerint, de nagyjából azt jelenti, hogy rezgős, zümmögő, élénk karakterű. És ez itt valóban igaz is: a motor szívesen tűri a hajtást, sőt még jellegzetes, kedvelhető hangja is van. Ha lehajtjuk a hátsó ülések támláit, az utastérbe még több kipufogóhang szűrődik be, amitől az élmény még karakteresebb. A váltó ugyan nem a legpontosabb – kissé szivacsos érzetű és nem túl gyors –, mégis van egyfajta egyszerű, őszinte vezetési élmény benne, amitől a Picanto vezetése szórakoztató lehet.
A fékek terén is vannak pozitívumok. A Picanto meglepően jól ellenáll a fékgyengülésnek még több erőteljes, 130 km/h-s fékezés után is – ami részben annak köszönhető, hogy az autó nagyon könnyű, alig 895 kg. Ugyanakkor, a megállás ideje és távja nem tartozik a legjobbak közé: 113 km/h-ról majdnem 50 métert vesz igénybe a megállás száraz úton, ami 2024-ben már nem túl meggyőző.
Leave a Comment