Jön a kötelező véradás ha 45 FELETT VAGY!

Egy új, sokakat meglepő egészségügyi rendelet szerint 2026. január 1-jétől kötelező véradáson kell részt vennie minden 45 és 65 év közötti magyar állampolgárnak. A cél: biztosítani a hazai vérkészletek stabilitását, különösen az idősebb korosztály számára. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Persze, elsőre talán könnyű lenne nevetve legyinteni arra a gondolatra, hogy egy leendő Bentley-vásárlót különösebben érdekelnének olyan „apró részletek”, mint az üzemanyag-fogyasztás vagy a fenntartási költségek. De ha kicsit mélyebbre ásunk, érdemes mégis elidőzni ezen a témán, mert több rétegben bontakozik ki az igazság.
Kezdjük a legszembetűnőbb ténnyel: bármennyire is lenyűgöző és élvezetes a Bentley Bentayga V8-as motorja, nem igazán nevezhető takarékosnak. Egy hosszabb, egyenletes tempójú autópályás úton sikerült elérni vele egy 26 mérföld/gallonos (nagyjából 9 liter/100 km) fogyasztást – ami ugyan nem világrekord, de nem is tragikus egy ekkora autótól. Viszont városban, alacsony sebességnél ez az érték drasztikusan visszaesik, és a mérés során mindössze 16,5 mpg-t (kb. 17 liter/100 km) sikerült produkálnia – ami már tényleg elég sokat mond arról, mennyire „szomjas” tud lenni ez a jármű városi környezetben.
Szerencsére a hatalmas, 85 literes üzemanyagtartály legalább némileg ellensúlyozza ezt a fogyasztást. Bár a jelenlegi üzemanyagárak mellett több mint 100 fontba is kerülhet megtölteni, cserébe körülbelül 400 mérföldet (több mint 600 kilométert) is meg lehet tenni egy tankkal – feltéve, hogy nem tapossuk folyamatosan padlóig a gázt. És ha már hosszabb utakról van szó: aligha lehetne jobb társ az utazáshoz, mint ez a fényűző, kényelmes és erőteljes SUV.
Érdemes összevetni ezt a modellt a hibrid Bentaygával, amely korábbi tesztek során autópályán közel 32 mpg-t (kb. 7,4 liter/100 km) tudott, ami jelentős előrelépés – még ha messze is van a gyártó által megadott, kissé túl optimista 94,2 mpg-től (ami laboratóriumi körülmények között mért adat). Emellett az adózási szempontból is előnyösebb: a hibrid modell mindössze 6%-os BIK (Benefit in Kind) adósávba esik, míg a V8-as modell már 37%-os kulccsal adózik, ami jelentős különbség lehet céges vásárlóknak.
Leave a Comment