Kötelező jelezni, ha idős ül a volánnál!

Rövidesen hatályba lép az új közlekedési szabályrendszer jogszabályba foglalása, amely különösen jelentős változásokat hoz az idősebb korosztály számára. A módosítások számos területet érintenek. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Honda Jazz nem követte a kis turbómotoros trendet, helyette kizárólag hibrid rendszerrel érhető el. Az e:HEV névre keresztelt rendszer egy 1,5 literes Atkinson-ciklusú benzinmotort és két villanymotort foglal magába, melyek együttesen 2023-tól 120 lóerős teljesítményt nyújtanak. Három különböző vezetési mód segít kihasználni a hibrid rendszer előnyeit: az EV mód tisztán elektromos haladást tesz lehetővé, főként induláskor és alacsony sebességnél, míg a Hybrid Drive módban a benzinmotor és az elektromos hajtás együtt dolgozik a legjobb hatékonyságért. Autópályán pedig az Engine Drive mód veszi át az irányítást, amely kizárólag a benzinmotorral működik.
A Jazz városban érzi magát igazán otthon, könnyű kormányzása révén jól manőverezhető, és a csendes elektromos hajtás a komfortérzetet is növeli. Még nagyobb sebességnél is képes EV módban működni, ha nagyon finoman kezeljük a gázpedált. Kanyargósabb utakon viszont lemarad a dinamikusabb versenytársakhoz képest. A Renault Clio például sokkal agilisebb, a Jazz kormányzása lassabban reagál, és nagyobb sebességnél a CVT váltó hangos motorzajt produkál, ha erősebben gyorsítunk.
A Jazz 120 lóerős rendszerteljesítménye 9,4 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulást tesz lehetővé, ami hasonló a Renault Clio E-Tech teljesítményéhez. Az Advance verzió ehhez 9,6, a Crosstar változat 9,7 másodpercet igényel, a végsebesség pedig mindegyik esetben 175 km/h. A hibrid rendszer egyik villanymotorja közvetlen hajtást biztosít, míg a másik az energia-visszanyerésért felel, amit a 0,7 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor tárol.
Leave a Comment