Nem viszi már el a Vonat és a Busz a nyugdíjasokat!

Egyre többször fordul elő, hogy az idősek nem tudnak felszállni a helyközi vagy távolsági vonatokra, mert azok már indulás előtt teljesen megtelnek. Bár a nyugdíjasok törvény szerint díjmentesen utazhatnak, SOKAN TÉVEDÉSBEN VANNAK, mert ez nem jelenti azt, hogy automatikusan helyet is kapnak!
MUTATJUK A NYUGDÍJASOK LEHETŐSÉGEIT!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Városi környezetben viszont egészen szerethető autó, köszönhetően a jó kilátásnak, a könnyű kuplungnak és a pontos váltónak, valamint a fürge kis motoroknak. Az 1,2 literes, szívó négyhengeres motor ugyan nem túl erős, és a teljesítménye elmarad a turbós verzióktól, de alacsony sebességnél csendes és kulturált. A gyorsulása szerény (0–100 km/h: 12,7 másodperc), a végsebessége pedig 174 km/h.
A 48 voltos mild-hibrid rendszerrel szerelt 1,0 literes, háromhengeres turbómotor már 200 Nm nyomatékot kínál, így 0–100-as gyorsulása 9,8 másodperc (kézi váltóval), végsebessége pedig 190 km/h. Az automata váltóval ez 0,1 másodperccel lassabb, de a végsebesség változatlan. A nem hibrid 1.0 T-GDi változat 99 lóerőt és 172 Nm-t ad le, gyorsulása 10 másodperc, végsebessége 185 km/h. Automata váltóval ezek az értékek kismértékben romlanak. A háromhengeres turbómotorok nem a legjobb ilyen egységek a piacon, de jelentős javulást hoznak a Rio vezethetőségében.
Az utolsó dízelmotoros Rio modellek 1,4 literes CRDi erőforrással készültek, 76 vagy 89 lóerővel. A 89 lóerős változat 250 Nm nyomatékkal 1500-as fordulaton kifejezetten nyomatékos volt, de a dízelkorszak véget ért ebben a kategóriában.
Fogyasztás és üzemeltetési költségek tekintetében a Rio továbbra is jól teljesít. A belépő szintű 1,2 literes motor kombinált fogyasztása 5,7 liter/100 km körül alakul, CO₂-kibocsátása 128–130 g/km között van. A 99 lóerős turbós 1,0 literes változat 5,4 liter/100 km-t tud (automata esetén kicsit többet), CO₂-kibocsátása 123–127 g/km. A mild-hibrid modellek nem hoznak látványos előrelépést a fogyasztásban: a hivatalos érték itt is 5,4–5,5 liter/100 km, a CO₂-értékek pedig alig térnek el a nem hibrid változatoktól.
Leave a Comment