Brutális vihar tarolja le az országot

Pénteken markáns időjárási fordulat érkezik: a nyugati országrészben már érződik a lehűlés, míg keleten és délen továbbra is kánikula uralkodik. A HungaroMet országos riasztást adott ki a zivatarok miatt, 5 vármegyében pedig másodfokú figyelmeztetés van érvényben a heves viharok miatt. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A kupé-kabrió változat más jellegű kompromisszumokat kíván. Sikerült jól izolálni a karosszéria remegését, ami nem kis eredmény egy tető nélküli modell esetében, de mégis nehézkesnek hat az autó. A nagy tömeg, különösen a lehajtható tetőszerkezet miatt, érezhetően tompítja a vezetési élményt. Amikor a tető le van hajtva és hátul van elhelyezve, az autó súlyelosztása is kedvezőtlenül módosul, ami negatívan befolyásolja a kanyarodási egyensúlyt, ezáltal még tovább csökkenti az élvezet szintjét.
A Renaultsport Mégane azonban egy teljesen más világot képvisel a palettán belül. Kétféle futómű-konfiguráció közül lehet választani: az egyik a kényelmesebb, több extrát kínáló, ezáltal drágább „Sport” változat, a másik pedig a puritánabb, de dinamikusabb „Cup” kivitel. A Sport már önmagában is 12,5 százalékkal merevebb, mint az alap Mégane Coupé, de a Cup ennél is tovább megy: vastagabb stabilizátorokat, feszesebb rugókat és egy GKN által gyártott mechanikus önzáró differenciálművet kap. Ez utóbbi alkatrész különösen nagy előny intenzív kanyarodásnál, mivel segít az erő hatékonyabb leosztásában a hajtott kerekek között, így biztosabb tapadást eredményez. A Cup változat teljes futóműve 15 százalékkal merevebb, mint a Sporté, ami egyértelműen a sportosabb közlekedés irányába tolja az autó karakterét.
És itt mutatkozik meg igazán, miért élvez olyan nagy hírnevet a Renaultsport: ezen a ponton a modell szinte teljes átalakuláson megy keresztül. Ami korábban kissé érzéketlen és unalmas volt, az most precízen reagál, lendületesen fordul, és minden kormánymozdulatra feszes, pontos visszajelzést ad. A kormányzás pontossága és az a tény, hogy gyakorlatilag nincs holtjáték vagy bizonytalanság, azt az érzetet kelti, hogy egy valóban sportos, céltudatos géppel van dolgunk. A Renaultsport Mégane vezetése olyan, mintha az autó és a sofőr között végre valódi párbeszéd alakulna ki – ez az, ami az alapmodellekből hiányzik, és ez az, ami miatt a sportváltozatok valódi rajongótábort tudnak maguk mögött felsorakoztatni.
Leave a Comment