A Posta előtt esett össze Pogány Judit

Még pénteken, kora délután váratlanul összeesett egy idős hölgy a főposta előtti járdaszakaszon. Szemtanúk szerint az esés előtti percekben bizonytalan léptekkel közeledett az épület bejárata felé, majd hirtelen a földre rogyott. Többen azonnal mentőt hívtak, a kiérkező mentőegység gyorsan megkezdte az ellátást. Az elsődleges információk szerint az illető rövid időre eszméletét vesztette.
MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Lexus sosem riadt vissza a kihívásoktól, és modellpalettáján keresztül bátran szállt szembe a nagy német prémium márkákkal. Most pedig a nagy túrakupék, például a Mercedes SL és a BMW 8-as sorozat ellen lép fel az LC modellel – és mindezt meglepően jól csinálja.
Különösen szerethető a hibrid hajtáslánc és a CVT váltó technológiai megközelítése, amelyek kiválóan működnek együtt, míg az 5.0 literes V8-as motor valódi élményt nyújt sportos vezetéskor – bár ehhez magas fordulatszámra van szükség, hogy igazán megmutassa, mire képes.
A kezelhetőség is lenyűgöző, az autó remek tapadással és stabilitással rendelkezik. Igaz, a kormányzás nem éri el egy Porsche 911 pontosságát – pedig a Lexus mérnökei épp ezt a szintet célozták meg. Ugyanakkor az utazási komfort és finomhangolt rugózás is meggyőző, így az LC méltán nevezhető grande turismo modellnek – a Lexus egyébként is hangsúlyozza, hogy az LC „egyértelműen nem sportautó”.
Ahogy azt a Lexustól megszoktuk, az anyagminőség és kidolgozás mind kívül, mind belül kiemelkedő. Ugyanakkor a beltér kialakítása kissé kaotikus: sok a gomb, a kezelőszervek elrendezése pedig nehezen átlátható. Az infotainment rendszer vezérlésére szolgáló Remote Touch érintőpad pedig jócskán elmarad a riválisok felhasználóbarát megoldásaitól.
A praktikum terén sem brillírozik az LC: még 2+2 ülésesnek is nehéz lenne nevezni, mivel a hátsó ülések inkább táskák tárolására alkalmasak, mintsem emberek szállítására – és a csomagtartó is inkább szűkös, mint tágas. Mindezek ellenére az LC egy erős alternatíva az ismert német luxuskupékkal szemben, különösen azok számára, akik a megszokott sémákon kívül keresnek valamit.
Bár a luxus GT-k piaca szűk, a Lexus mégis bemutatta az LC-t, ami a formavilágra és a technológiára helyezi a hangsúlyt. Megjelenésében felismerhetőek a márka jellegzetes formai megoldásai, míg műszaki oldalról a legfrissebb hibrid hajtáslánc és a gazdagon felszerelt belső tér emeli ki a mezőnyből.
Kétféle változatban érhető el: a Lexus LC 500 és a Lexus LC 500h. Mindkettő hagyományos első motoros, hátsókerék-meghajtású elrendezésű. Az LC 500 egy 5.0 literes V8-as benzinmotort, míg az LC 500h egy 3.5 literes V6-os benzinmotort kapott, amelyet elektromotorral és akkumulátorcsomaggal egészítettek ki.
Az utastér 2+2 elrendezésű – elöl bőséges a hely, a hátsó ülések azonban csak alkalmi használatra ajánlottak. A karosszéria alatt az LC volt az első modell, amely az új hátsókerék-meghajtású platformra épült. Ezt az alapot használja az LS luxuslimuzin, a GS helyére érkező ES, valamint a következő generációs IS szedán is.
Összességében a Lexus LC egy karakteres, technológiailag kifinomult és látványos alternatíva azoknak, akik valami mást keresnek, mint a megszokott német luxuskupékat.
Leave a Comment