Árvízkészültség van! Két falut már kiürítettek!

Az elmúlt napok intenzív esőzései nyomán súlyos árvízveszély alakult ki több térségében. Két falut is elővigyázatosságból ki kellett üríteni, míg két településen már házakat öntött el a megáradt víz. A hirtelen lezúduló csapadék következtében utcák váltak járhatatlanná, udvarok kerültek víz alá, és otthonok váltak lakhatatlanná.
MUTATJUK A RÉSZLETEKET!

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

A Toyota Land Cruiser J250 modellje az Egyesült Királyságban továbbra is a legendás terepjáró képét őrzi. Ez a jármű nem a legkomfortosabb vagy legfinomabb SUV a piacon, viszont a masszív terepképességei, megbízhatósága és praktikus kialakítása miatt kevés versenytársa akad. A motorháztető alatt egy 2,8 literes, négyhengeres turbódízel motor dolgozik, amely a Hilux pickupból származik, és körülbelül 210 lóerős teljesítményt kínál. A 500 Nm nyomaték már 1600-as fordulatszámnál elérhető, így különösen alacsony fordulaton erős a jármű, ami ideális terepezéshez és vontatáshoz. A váltó egy nyolcfokozatú automata, amelyhez egy alacsony áttételű segédváltó is tartozik, amit a műszerfalon található gombbal lehet kapcsolni. A hajtás állandó négykerék-meghajtású, Torsen középső differenciálművel és elektronikus hátsó differenciálzárral, hogy a tapadást minél jobban optimalizálja.

A Land Cruiser testvérmodellje, a J300, amely nagyobb és modernebb megjelenésű, nem érhető el a brit piacon, ahol a kisebb J250 modellt kínálják. Ez a kisebb változat az Egyesült Államokban az egyetlen Land Cruiser, és a J300-at ott Lexus LX-ként árusítják. A jármű merev felépítésű, karosszériás konstrukcióval készül, amelyet a Tacoma és a Tundra pickupoknál is alkalmaznak Észak-Amerikában. Az első futómű dupla keresztlengőkaros, a hátsó pedig négykaros megoldás, amelyhez egy stabilizáló kar is tartozik a jobb stabilitás érdekében. Bár az alapokra újak, a brit Land Cruiserben az előző generációból származó, jól bevált 2,8 literes dízelmotor dolgozik, amely nagyon széles fordulatszám-tartományban biztosítja a 202 lóerőt és az 500 Nm-es nyomatékot. A motor jól reagál az alacsony fordulatszámokra, és minimális turbólyukat mutat. A jármű viszont meglehetősen nehéz, a saját tömege 2335 kilogramm, ezért a 0-62 mérföld/óra (0-100 km/h) gyorsulás 10,9 másodperc, ami elmarad néhány hasonló árkategóriás versenytárstól, mint a Land Rover Defender vagy az Ineos Grenadier, amelyek erősebb hathengeres motorokat kínálnak.

Leave a Comment