Az elmúlt napok intenzív esőzései nyomán súlyos árvízveszély alakult ki több térségében. Két falut is elővigyázatosságból ki kellett üríteni, míg két településen már házakat öntött el a megáradt víz. A hirtelen lezúduló csapadék következtében utcák váltak járhatatlanná, udvarok kerültek víz alá, és otthonok váltak lakhatatlanná.
MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Toyota Land Cruiser J250 modellje az Egyesült Királyságban továbbra is a legendás terepjáró képét őrzi. Ez a jármű nem a legkomfortosabb vagy legfinomabb SUV a piacon, viszont a masszív terepképességei, megbízhatósága és praktikus kialakítása miatt kevés versenytársa akad. A motorháztető alatt egy 2,8 literes, négyhengeres turbódízel motor dolgozik, amely a Hilux pickupból származik, és körülbelül 210 lóerős teljesítményt kínál. A 500 Nm nyomaték már 1600-as fordulatszámnál elérhető, így különösen alacsony fordulaton erős a jármű, ami ideális terepezéshez és vontatáshoz. A váltó egy nyolcfokozatú automata, amelyhez egy alacsony áttételű segédváltó is tartozik, amit a műszerfalon található gombbal lehet kapcsolni. A hajtás állandó négykerék-meghajtású, Torsen középső differenciálművel és elektronikus hátsó differenciálzárral, hogy a tapadást minél jobban optimalizálja.
A Land Cruiser testvérmodellje, a J300, amely nagyobb és modernebb megjelenésű, nem érhető el a brit piacon, ahol a kisebb J250 modellt kínálják. Ez a kisebb változat az Egyesült Államokban az egyetlen Land Cruiser, és a J300-at ott Lexus LX-ként árusítják. A jármű merev felépítésű, karosszériás konstrukcióval készül, amelyet a Tacoma és a Tundra pickupoknál is alkalmaznak Észak-Amerikában. Az első futómű dupla keresztlengőkaros, a hátsó pedig négykaros megoldás, amelyhez egy stabilizáló kar is tartozik a jobb stabilitás érdekében. Bár az alapokra újak, a brit Land Cruiserben az előző generációból származó, jól bevált 2,8 literes dízelmotor dolgozik, amely nagyon széles fordulatszám-tartományban biztosítja a 202 lóerőt és az 500 Nm-es nyomatékot. A motor jól reagál az alacsony fordulatszámokra, és minimális turbólyukat mutat. A jármű viszont meglehetősen nehéz, a saját tömege 2335 kilogramm, ezért a 0-62 mérföld/óra (0-100 km/h) gyorsulás 10,9 másodperc, ami elmarad néhány hasonló árkategóriás versenytárstól, mint a Land Rover Defender vagy az Ineos Grenadier, amelyek erősebb hathengeres motorokat kínálnak.