Betört a parajdi Sós víz Magyarországra!

Május végén a parajdi sóbánya vízbetörése miatt nagy mennyiségű sós víz került a természetes folyókba. A sóoldat először a Korond-patakba jutott, majd a Kis- és Nagy-Küküllőn át a Marosba. Június 13-án a román hatóságok megerősítették, hogy a sóhullám elérte a román–magyar határt Nagylaknál.
A magyar vízügyi szervek másodfokú készültséget rendeltek el a Maros és a Tisza alsó szakaszára, és folyamatosan mérik a víz sótartalmát.
EKKORA A BAJ, EZT KELL TUDNI A LAKOSSÁGNAK:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Sajnos, ahogy valószínűleg már sejtetted, a Discovery nem olcsó. Több mint 60 000 fontért már jóval túlmutat a családi SUV piacán, és belép a prémium 4×4-esek világába. Olyan prémium, hétüléses SUV-ként szerepel a piacon, mint az Audi Q7 és a Volvo XC90, miközben egyes vásárlók még a Defender 130 modellt (nyolc üléses kivitel) vagy olyan autókat, mint a BMW X5 és a Mercedes GLE is mérlegelhetnek, amelyek harmadik üléssorral is rendelkeznek, amelyek a csomagtérpadlóból hajthatók ki.
A legújabb Discovery radikális diétája 480 kg-mal csökkentette a tömegét a korábbi modellhez képest, az alumínium széleskörű alkalmazásának köszönhetően az építésében. Ugyanakkor a 2 300 kg feletti saját tömeg még mindig elég nehéz autóvá teszi.
Legalább a csökkentett súly miatt a Discovery hathengeres motorjainak nem kell olyan keményen dolgozniuk, hogy elindítsák az autót. A motorválasztékban szerepel egy 3,0 literes mild-hibrid dízel egység, két különböző teljesítményszinttel: a D250 247 lóerővel (különösen csak a felső kategóriás Dynamic HSE felszereltséggel érhető el) és a D300 296 lóerővel (minden további modellváltozatban elérhető). A benzines választék csupán egy 355 lóerős 3,0 literes soros hathengeres P360 változatból áll. Ellentétben a Q7, X5, GLE és XC90 riválisokkal, a Discovery-nél nincs plug-in hibrid verzió, így a CO2-kibocsátása viszonylag magas.
Minden modellben megtalálható az elektronikus vezérlésű légrugózás és a Land Rover Terrain Response rendszere, amely lehetővé teszi, hogy a differenciálműveket, a hasmagasságot és a vonóerő-vezérlést az adott tapadási körülményekhez igazítsuk. Alapvető formájában még a legnagyobb versenytársait is túlszárnyalja terepjáró képességben, de az opcionális Advanced Off-Road Capability csomaggal a Discovery gyakorlatilag megállíthatatlan lesz a terepen.
Leave a Comment