Bevezetik a Nyugdíjadót – minden amit tudni kell!

A magyar nyugdíjrendszer átalakítása halaszthatatlanná vált a hosszú távú működőképesség és kiszámíthatóság érdekében – figyelmeztet a NyugdíjGuru. Farkas András szerint jelenleg a nyugdíjak nem védik meg az időseket az elszegényedéstől, nem pótolják megfelelően a munkajövedelmet, és nem valósítják meg a nemzedékek közötti szolidaritást. A mostani rendszerben a nyugdíjak csak az inflációhoz igazodnak az első év után, ami fokozatos elszegényedéshez vezet.
Bevezetik a Nyugdíjadót – Itt van minden, amit tudni kell a Nyugdíjadóról!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A hagyományos sportautók egyre szűkülő piacon kénytelenek megküzdeni a túlélésért: az egyik oldalon az erős, de praktikus hot hatchbackek hódítanak, míg a másikon a kupés tetővonalú, látványos megjelenésű crossoverek és SUV-k vonzzák a vásárlókat. Ez a csökkenő kereslet azonban nem tántorította el a Toyotát attól, hogy 2012 kiváló GT86 modellje után egy még jobb autóval rukkoljon elő – ez lett a GR86, amely klasszikus, orrmotoros, hátsókerék-meghajtású sportkupé, és vezetési élményben szinte minden más jelenleg kapható autót maga mögé utasít. Ráadásul a Toyota mindezt elérhető áron kínálta, kevesebb mint 30 ezer fontért.
Van azonban egy bökkenő: a GR86 gyakorlatilag azonnal elfogyott, amikor 2022-ben megnyílt a megrendelési lehetőség. Ez azt jelenti, hogy aki most szeretne egyet, az legfeljebb abban reménykedhet, hogy a Toyota még néhány példányt be tud szorítani az Egyesült Királyságba, mielőtt a belső égésű motorral szerelt új autók forgalmazását betiltják – vagy használtan próbálkozhat. Mindenképpen olyan autóról van szó, amelyért érdemes harcolni.
A Toyota GR86 a 2012-ben bemutatott GT86 utódmodellje, amely nemcsak frissebb megjelenést kapott, hanem a Toyota az elmúlt évtizedben alaposan dolgozott azon is, hogy orvosolja az előd néhány hiányosságát. Ezek közé tartozott a nyomatékszegény és kissé „levegős” motor, a túl alacsony tapadású gumik, amelyek bizonyos útfelületeken túlságosan kiszámíthatatlanná tették az autót, valamint az utastér, amely minőségben és felszereltségben elmaradt a riválisoktól. A GR86 ezek közül az első kettő problémát teljes mértékben megoldotta, és a harmadikon is jelentősen javított, miközben megtartotta azt, ami a GT86 legfőbb erőssége volt: a tiszta, őszinte vezetési élményt.
A GR86 legfontosabb újítása a megnövelt hengerűrtartalmú motor, amely jelentős teljesítmény- és nyomatéknövekedést hozott, ezzel pedig sokkal használhatóbbá vált az autó. Az új, 2,4 literes bokszermotor az egyetlen választható erőforrás, 231 lóerőt és 250 Nm nyomatékot kínál, ami 16 százalékos javulást jelent a GT86-hoz képest. Ennél is fontosabb, hogy a maximális nyomaték már 3.700-as fordulaton rendelkezésre áll, szemben a korábbi 6.400-zal – így az új motor sokkal hamarabb nyújtja a legjobbját, nem kell annyit „pörgetni” ahhoz, hogy élvezetesen mozogjon.
Leave a Comment