Budapesttől pár km-re!

„Mindent beterít a füst” – idézi az egyik szemtanú. A repülőgép állítólag akkor szenvedett balesetet, amikor épp felszállni készült. A pontos okokat egyelőre nem tisztázták, de a mentőegységek azonnal a helyszínre siettek. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az Alfa Romeo Tonale méretében átlagosnak számít a kompakt SUV-k között: kicsit több mint 4,5 méter hosszú és valamivel több mint 1,6 méter magas. Ahogy az Alfa Romeónál megszokott, a márka a külső dizájnnal próbál kitűnni – bár sok tesztelő szerint ez egy kompakt SUV esetében nem könnyű feladat.
A Tonale külseje sok korábbi híres Alfa Romeo modellre utal. A háromosztatú első lámpák a ’90-es évek Alfa SZ sportautóját idézik, az oldalán lévő emelkedő domborítás az Alfa GT-re utal, a „telefon-tárcsa” mintájú kerekek pedig sok korábbi sportos Alfa jellemzői. Ezek az elemek együtt azonban nem olyan látványosak, mert az autó arányai elég átlagosak. A kisebb SUV-k általában hosszú túlnyúlásokkal, megemelt hasmagassággal és magasabb karosszériával rendelkeznek, emiatt alapból nem tűnnek különlegesnek. A Tonale kinézete így ugyan kellemes, de nem emelkedik ki igazán a mezőnyből.
A Tonale ugyanarra az alapra épül, mint sok más kisebb Alfa, Fiat vagy Jeep – ez a volt Fiat–Chrysler csoport (FCA) „SCCS” platformja, amit eredetileg a General Motorsszal közösen fejlesztettek még több mint húsz éve. Ez adta az alapot például a 2005-ös Fiat Grande Puntónak is. A Tonale esetében ez az alap már „Small-Wide-4×4-LWB” néven fut, és technikailag legközelebbi rokona a Jeep Compass.
A motorválaszték eleinte lassan bővült, de az Egyesült Királyságban már kétféle változat is elérhető: Egy 1,5 literes, 158 lóerős, elsőkerék-meghajtású enyhe hibrid benzinmotor, amely 48 voltos rendszert használ. Ez rövid ideig képes tisztán elektromosan is működni, de csak alacsony sebességnél és gurulás közben.
Egy 1,3 literes, 276 lóerős, összkerékhajtású plug-in hibrid. Ennél az első kerekeket egy 178 lóerős benzinmotor hajtja, a hátsókat pedig egy 121 lóerős elektromos motor. Az elektromos motor egy 15,5 kWh-s akkumulátorból kapja az áramot, amivel a hivatalos adatok szerint kb. 61 km-t lehet megtenni tisztán elektromosan – ez egy kicsit átlag feletti érték ebben a kategóriában.
Leave a Comment