Döbbenet: Nem tudják eltemetni Schmuck Andort!

Július 14-én jött a megrendítő hír: elhunyt Schmuck Andor, a közélet különc figurája, akinek élete és halála is kérdéseket hagyott maga után. Bár a politikát már korábban elhagyta, a televíziós szereplései révén még sokáig a köztudatban maradt. A betegségéről évekig csak suttogtak, ő maga is csupán annyit mondott korábban: életmentő műtétre van szüksége. A részleteket azonban sosem osztotta meg. Halála körülményeit a rendőrség azóta is vizsgálja.
És most itt tartunk: Andor halott – de nem tudják eltemetni. MUTATJUK MIÉRT!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Peugeot 2008 a Stellantis csoport CMP kisautó-platformjára épül, amely az alapját képezi több más modellnek is, így a Peugeot 208 supermininek, a Citroën C4-nek és C4 X-nek, a DS 3-nak, a Jeep Avengernek, valamint a Vauxhall Corsa és Mokka modelleknek is.
A 2008 motorválasztéka nem olyan széles, mint néhány riválisé; a vásárlók választhatnak egy 1,2 literes PureTech benzinmotor között, amely lehet hibrid rendszerrel vagy anélkül, illetve a tisztán elektromos Peugeot E-2008 között. A belépő szintű, 128 lóerős benzines motor a legtöbb igényt kielégíti, és az Allure felszereltséghez kézi váltó társul, míg a középkategóriás GT vagy a csúcs GT Premium modellekhez nyolcfokozatú automata váltó jár. Az elektromos E-2008 hivatalos hatótávolsága körülbelül 250 mérföld, és simább vezetési élményt nyújt, mint bármelyik benzines változat. Ha a benzines és az elektromos verzió közötti árkülönbséget nem tudod megfizetni, a hibrid változat kisebb anyagi ráfordítással alacsonyabb üzemanyagköltséget kínál.
Mind a benzines, mind az elektromos modellek elérhetők az Allure, GT és GT Premium felszereltségi szinteken. A személyes kedvencünk az alap Allure verzió, mert minden szükséges felszerelést tartalmaz anélkül, hogy túl magasra emelné az árat – ami fontos, tekintve, hogy a 2008 eleve drágább a nagy népszerűségnek örvendő Ford Puma, a Nissan Juke vagy a praktikus Volkswagen T-Cross modelljeinél. Az autózás élményét tekintve viszont a Ford Puma érződik sokkal élvezetesebbnek és magabiztosabbnak.
A 2008 és az E-2008 összes változata elsőkerék-hajtású, ami megfelel a szegmens átlagának. Akik viszont a négykerék-meghajtás extra tapadási előnyeit keresik csúszós körülmények között, azoknak más modell után kell nézniük, például a Toyota Yaris Cross után.
Teljesítmény, 0-60 mérföld/óra gyorsulás és végsebesség tekintetében az 1,2 literes, 128 lóerős benzines változat a kedvencünk: 9,7 másodperc alatt éri el a 0-60 mph gyorsulást, végsebessége 122 mph. A 134 lóerős, 1,2 literes hibrid a leggyorsabb 2008-as modell jelenleg, 8,3 másodperces 0-62 mph idővel és 128 mph végsebességgel. Az elektromos E-2008 154 lóerős, de a 54 kWh-s nehéz akkumulátor miatt lassabb a hibridnél: 9,1 másodperc alatt gyorsul 62 mph-re, végsebessége pedig 93 mph.
Városi használat során a 2008 könnyű kormányműve nagyszerűvé teszi alacsony sebességű manőverekhez. Viszont észrevettük, hogy a benzines automata modellek furcsa rezgést közvetítenek a belső térbe, ha tolatás közben fékkel szabályozzuk a sebességet.
A futás alacsony sebességnél kissé nyugtalan, és a Renault Captur jobb rugózási kényelmet nyújt kátyúk és fekvőrendőrök esetén.
Vidékibb, kisebb utakon, kanyargós B-útvonalakon a 2008 megfelelő tapadással rendelkezik, hogy a lendületet megtartsa. Ám ha a kanyar közepén egy buckára futsz, a futómű nem képes teljesen felfogni az ütközést, így az autó eltérhet az ideális ívtől.
A karosszéria dőlése sokkal kifejezettebb, mint a Puma vagy az Audi Q2 esetében, melyek sokkal stabilabb, kiegyensúlyozottabb vezetési élményt kínálnak. Az elektromos E-2008, nehéz akkumulátorcsomagjának köszönhetően, amely alacsonyan helyezkedik el az autó padlólemezénél, valamelyest ellensúlyozza a szokásos változat dőlését, de így sem a legfürgébb kis SUV a kategóriában.
Az automata váltó, a furcsa váltókar-forma ellenére, nagyon kellemes használatot biztosít, simán kapcsol menet közben. Peugeot kézi váltói az utóbbi időben bizonytalanok és gumiszerűek voltak, de a 2008-ban található váltó jelentős javulás. Bár nem olyan örömteli használni, mint a Puma vagy Mazda CX-30 kézi váltóit, de jól végzi a dolgát.
Autópályán a korábban tapasztalt nyugtalan, alacsony sebességű rugózás megszűnik. Bár 70 mph körül az ajtótükör által keltett szélzaj hallatszik, az általános kifinomultság lenyűgöző, az úthang pedig alacsony.
Leave a Comment