Skip to content
Matrend – mai hírek és érdekességek
Menu
  • Kezdőlap
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Jogi nyilatkozat
  • Kapcsolat
  • Impresszum
Menu

Drágul a Nyugdíj felvételi díj! Mutatjuk mennyivel!

Posted on 2025.07.17.

Újabb bank tette közzé a bankszámlák nyár végi díjszabását. A legnagyobb hazai pénzintézet után a KH Bank is áthárítja a megemelt tranzakciós illetéket a lakossági számlatulajdonosokra. A bank által bevezetett módosítások 2025. nyár végén lépnek érvénybe.

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

A száraz aszfalton mutatott egyenes vonalú teljesítmény nem volt elsődleges szempont azoknak a Suzuki Jimny-tulajdonosoknak, akik inkább a jármű terepképességei miatt választották azt – például, hogy könnyedén elboldoguljon földutakon vagy felkapaszkodjon sziklás emelkedőkön. Ennek ellenére fontos volt, hogy az autó a mindennapi közlekedésben is használható maradjon, és rövidebb távokon legalábbis ez rendben is volt.

A motor 129 Nm-es (95 lb ft) csúcsnyomatéka nem számít igazán erősnek még egy valódi terepjáró esetében sem, ráadásul csak magas, 4000-es fordulatszámnál érhető el, így elinduláskor erőteljes gázadásra volt szükség, ha valaki lendületesen akart kilőni a helyéről. Miután azonban az ember megszokta az autó karakterét, a Jimny városi közlekedésre sem volt igazán megterhelő, bár az ötfokozatú kézi váltó pontatlansága és „lötyögős” érzetű kapcsolása némileg zavaró lehetett.

A Jimny 0-ról 96 km/h-ra (60 mérföld/órára) 11,9 másodperc alatt gyorsult, ami ebben a kategóriában elfogadhatónak mondható. Ami még érdekesebb, hogy 48 km/h-ról 113 km/h-ra (30-ról 70 mérföld/órára) 11,6 másodperc alatt gyorsult, ami gyorsabb volt, mint például a belépőszintű benzines Dacia Duster, amit korábban, 2018-ban teszteltek.

Ennek ellenére az autó motorteljesítménye korlátozottnak érződött, főként országúton vagy autópályán, ahol a magas fordulatszámok és a rövid áttételezés miatt a motor hangosan és erőlködve dolgozott. A mindennapi közlekedés során viszont nem kellett attól tartani, hogy a Jimny ne tudna lépést tartani a forgalommal. Az előző generáció 1,3 literes négyhengerese sosem számított különösebben kifinomultnak, és úgy tűnt, hogy a Suzuki nem sokat javított ezen a 4. generációs modell 1,5 literes motorjával sem.

Autópályán, állandó 113 km/h-s (70 mérföld/órás) tempónál a belső zajszint 70 dB körül mozgott, míg harmadik fokozatban, padlógázas gyorsításnál ez elérte a 75 dB-t. Ez némileg jobb volt, mint amit például a régi dízel Land Rover Defender produkált (73, illetve 78 dB), de ettől függetlenül a Jimny sem volt igazán alkalmas hosszú távú, kényelmes utazásokra. A zajszint, a kis motor és a rövid fokozatok miatt hosszabb autópályás utakra aligha használnánk szívesen.

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Archívum

  • 2025. október
  • 2025. szeptember
  • 2025. augusztus
  • 2025. július
  • 2025. június
  • 2025. május

Kategóriák

  • Általános
  • Egyéb
©2025 Matrend – mai hírek és érdekességek | Design: Newspaperly WordPress Theme