Skip to content
Matrend – mai hírek és érdekességek

Matrend - mai hírek és érdekességek

    vasárnap, július 6
    • Kezdőlap
    • Adatkezelési tájékoztató
    • Jogi nyilatkozat
    • Kapcsolat
    • Impresszum

    Durva ami Balázs Kláriról derült ki!

    BY admin2025.07.03.

    Korda György és Balázs Klári kettőse régóta megkerülhetetlen alakja a hazai könnyűzenének – szinte legendává váltak mint pár, akik a színpadon és a magánéletben is összetartoznak. Szerelem és szakmai összhang jellemzi őket, generációk nőttek fel azon, hogy ők elválaszthatatlan egységként ragyognak a reflektorfényben.
    Ennyi év után kiderült a kínos igazság Balázs Klári múltjáról. Mutatjuk!

    A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

    —>> KÖVETKEZŐ OLDAL

    Ez is érdekelhet:

    A Dacia Duster egy egyszerű, sallangmentes autó, és ez a vezetési élményén is érződik. Ha valami élvezetesebbre vágysz, érdemes inkább a Ford Focus felé nézni; itt ugyanis az elsődleges cél egy kényelmes futás és biztonságos, kiszámítható kezelhetőség, nem pedig a vezetési élmény maximalizálása.
    A hosszú rugóút és puha hangolás miatt a Duster jobban nyeli el az úthibákat, mint vetélytársai – ott is egyenletesen suhan, ahol például egy SsangYong Tivoli pattogna az útfelületen. Ennek ugyanakkor ára van: a kanyarokban jelentős oldaldőlés tapasztalható. Ha úthibára futsz, a Dacia kormánya erőteljesen visszajelez, és könnyen kizökkent a választott ívről. A kormány a kanyarokban erősen felkeményedik – ez ugyan segít érezni, mi történik a kerekeknél, de a Duster kényelmes rugózását inkább alacsonyabb tempónál érdemes kihasználni, mert úgy ad igazán értelmet az autó karaktere.
    Nyugodtabb tempónál a Duster sajátos furcsaságai karaktert adnak neki, amitől szerethető 4×4-es lesz, és bár nem ez a legjobb terepjáró a piacon, a hiányosságai nem követelnek nagy kompromisszumokat – főleg ezen az áron.

    A korai brit piacra szánt Duster modellekből hiányzott az ESP, ami komoly biztonsági hiányosság volt. 2015-től viszont ez már minden modellben alapfelszereltség, és elérhető a Nissan-alapú, háromállású összkerékhajtás is, ha valaki extra tapadásra vágyik. Létezik egy finoman működő duplakuplungos automata verzió is, de ez csak elsőkerék-meghajtással érhető el. A magas üléspozíció és megemelt hasmagasság miatt a Duster magabiztosságot ad városi forgalomban is, ugyanakkor az olcsóbb ár sajnos együtt jár a fejlett vezetéstámogató rendszerek hiányával – például vészfékrendszer nem elérhető. A tolatóradar a kereskedő által beépített extra, elülső parkolószenzor viszont egyáltalán nem kérhető.
    A motorválaszték viszonylag egyszerű: az alap, Access modellhez egy 108 lóerős, 1,6 literes szívó benzines tartozik. Emellett elérhető a teljes kínálatban az 1,5 literes, 109 lóerős dCi dízel, míg a csúcsfelszereltségű Laureate és Prestige verziókhoz egy 124 lóerős, 1,2 literes turbós négyhengeres benzines is társítható.
    A dízel egyértelműen a legjobb választás. A Renault-tól származó motor gyorsításkor kissé durva hangon szól, de alacsony fordulaton jól húz, és könnyedén elbír egy öt fős családot – főleg mivel a Dacia viszonylag könnyű, mindössze 1 325 kg-ot nyom. Nem kell állandóan váltogatni a fokozatokat, hogy haladj, a hatfokozatú kézi váltó pedig könnyed és jól kapcsolható, így utazósebességnél is halk marad a motor. A rövid áttételezés miatt a Duster harmadik fokozatban eléri a leszabályozást még 80 km/h előtt, míg az ugyancsak rövid első fokozat a 4×4-es változatnál terepen jön jól. A duplakuplungos automata kissé csorbítja a Duster puritán karakterét, de jól működő váltó, így egyesek számára megéri az ezer fontos felárat.
    Az 1,6 literes benzinmotor jóval fárasztóbb. Papíron ugyan gyorsabb, mint a dízel (0–100 km/h: 11,0 másodperc, szemben a dízel 11,8 másodpercével), de vezetés közben laposnak érződik, mert sokat kell pörgetni – 60%-kal kevesebb a nyomatéka, és azt is 2 000-es fordulattal magasabban adja le. Gyors haladáskor így zajos és kevésbé élvezetes. Ha az autó teljesen meg van pakolva, gyakran kell váltani – ha mindenképp a 1,6-os benzinest választanád, inkább a 4×4 változatot érdemes venni, mert az már hatfokozatú váltóval érkezik, ami kicsit segít ezen a helyzeten.

    Previous Post

    Veszélyes lehet ez az ásványvíz, ne fogyassza el!

    Next Post

    Ma hajnalban jött a tragikus hír Havas Henrikről!

    Leave a Comment

    Archívum

    • 2025. július
    • 2025. június
    • 2025. május

    Kategóriák

    • Általános
    • Egyéb

    Related Posts

    Általános

    Már ekkor érkezik a 30 ezer forintos élelmiszer-utalvány!

    A

    Copyright © 2025 | WordPress Theme: Xews Lite Kezdőlap Adatkezelési tájékoztató Jogi nyilatkozat Kapcsolat Impresszum