Eddig tartott a nyár! Totális jégeső, vihar jön!

Az időjárás egyelőre a kegyeibe fogad minket: vasárnap szinte zavartalan napsütés ömlik az országra, felhő szinte alig lesz az égen. A légmozgás alig érezhető – maximum enyhe szellő frissítheti fel időnként a levegőt. A hajnal még tartogat némi hűvösséget, főként a dombos-völgyes tájakon 9 fokig is lecsúszhat a hőmérő higanyszála, míg városi környezetben 13–15 fokra ébredhetünk. A nap folyamán azonban brutális melegedés indul be: délután már 27–32 fokos, kánikulához közeli értékekre számíthatunk – igazi strandidő lesz.
HÉTFŐN MINDEN MEGVÁLTOZIK, FŐLEG ITT:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Autópályán a Lexus NX hatékonysága nagyjából megegyezik néhány német versenytársával, bár azok dízel modelljei egyenletes, 70 mérfeles tempónál enyhe előnyt élveznek a Lexushoz képest. Bár az NX 450h+ plug-in hibrid modell drágább a beszerzéskor, várhatóan olcsóbban tartható, és a lítium-ion akkumulátor lemerülése után is képes 40 mérföld/gallont meghaladó üzemanyag-fogyasztást produkálni benzines üzemben. Hosszú távon, rendszeres töltéssel, a mi tesztautónk, egy Lexus NX 450h, hat hónap és közel 6500 mérföld megtétele után átlagosan 70 mérföld/gallont ért el. Az NX 450h+ 18,1 kWh-s akkumulátorát otthoni, 7 kW-os fali töltővel körülbelül három óra alatt lehet teljesen feltölteni nulláról. Egyetlen töltéssel az autó hivatalos adatai szerint akár 45,7 mérföldet is megtehet tisztán elektromos üzemmódban.
Az akkumulátorra külön hároméves, 60 000 mérföldes garancia vonatkozik, amely évente vagy 10 000 mérfölddel meghosszabbítható, akár tíz évig vagy 100 000 mérföldig, a hivatalos márkaszervizes „Hybrid Health Check” ellenőrzéseivel. Ezt követően is lehetőség van éves vizsgálatokat fizetni, így a hibridek rendszerére akár 15 évig kiterjedhet a garancia. A modell és a hajtáslánc függvényében az NX biztosítási besorolása 32 és 43 között mozog, például az NX 350h Premium AWD a 36-os csoportba tartozik. A teljes hibrid hajtáslánc ugyan nem képes a plug-in hibrid szintjére csökkenteni a károsanyag-kibocsátást, de jelentősen alacsonyabb, mint a mild hibrid vagy tisztán belső égésű motoros változatoké. A 136 g/km CO2-kibocsátás azonban a 32%-os jövedelemadó-kategóriába sorolja az NX-et, ami megdrágítja a céges autóként való használatot. Emellett, mivel az autó listaára meghaladja a 40 000 fontot, luxusautó adó terheli, amely a második évtől kezdve évente 600 font gépjárműadót jelent.
Leave a Comment