Egymásnak esett Aurélió és Lékai Kiss Ramóna!

Elsöprő közönségdüh, megkérdőjelezett győzelem, felháborodott rajongók. A Nagy Duett 2025 döntője nem mindennapi érzelmi hullámvasútra ültette a nézőket. Három páros maradt állva a végső küzdelemben: Nótár Mary és Aurelio, Lékai-Kiss Ramóna és Brasch Bence, valamint Hegyes Berci és Mihályfi Luca.
Másnapra szabadultak el csak igazán az indulatok! Mutatjuk mi történt!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Renault E-Tech hibrid rendszerének egyedi működése miatt az Austral az egyik furcsább autó, amely álló rajtból gyorsulásokat végez. Mivel nincs kuplungja vagy nyomatékváltója, amely csúszhatna, az autó mindig elektromos motorral kell, hogy elinduljon, miközben a motor üresben van. Mivel az elektromos motor mindössze 67 lóerővel rendelkezik ahhoz, hogy a 1696 kg-os SUV-t mozgásba hozza, az Austral kissé lassan indul el.
Kb. 12 mérföld/órás sebességnél a motor elég gyorsan pörög ahhoz, hogy alapjáraton működhessen, így innentől kezdve segíthet a hajtásban. Egészen kb. 45 mérföld/órás sebességig, amikor is váltásra van szükség. Mivel a sebességváltó szinkronizálatlan, és az integrált indítómotor-generátor finoman állítja be a motor fordulatszámát a váltáshoz, ez körülbelül fél másodpercet vesz igénybe – ez idő alatt az elektromos motor újra mindent elvégez, és az gyorsulás észrevehetően lelassul.
Ezután az autó ismét gyorsan gyorsul egészen kb. 75 mérföld/órás sebességig, amikor ismét váltásra van szükség, és kb. 1,5 másodpercen keresztül érzékelhetően csökken a gyorsulás. Úgy tűnik, hogy 108 mérföld/óránál (amikor az egyik sebességfokozatot kihagyják maximális gyorsulás alatt) vált fel a legnagyobb fokozatba, amikor az autó enyhén lelassul, mert az elektromos motor nem képes egyedül fenntartani ezt a sebességet. Ezután ismét gyorsulni kezd, egészen addig, amíg el nem éri a 111 mérföld/órás sebességkorlátját.
Mindez kicsit furcsa, de a jó hír, hogy normál vezetés közben általában észre sem veszed, mi történik ebben az hajtásláncban. Amíg nem pörgeted teljes gázzal, a motor elegendő teljesítménnyel rendelkezik ahhoz, hogy kitöltse a motor sebességváltásai közötti rést, így azok simán, észrevétlenül történnek. A motor emellett lenyűgözően finoman jár, és csak erős gyorsítás alatt hallhatod meg a háromhengeres motor rezonálását. Az egyetlen kivétel, amikor hidegen kell beindítani, hogy sürgősen töltsön a akkumulátoron. Ilyenkor kicsit zörgősnek tűnhet, de ez csak néhány másodpercig tart.
Mivel az akkumulátor meglehetősen nagy a teljes hibridhez képest, 1,7 kWh kapacitással, az Austral valóban képes jelentős távolságokat megtenni tisztán elektromos üzemmódban, ami a városi közlekedést inkább élvezetessé teszi, mintsem fájdalmasan unalmassá. Összességében egy finomabb hajtáslánc, mint amilyeneket a Kia, Toyota, Nissan vagy Honda versenytársai kínálnak az Australhoz képest. Ennek ellenére csalódás, hogy az Austral fél másodperccel elmaradt a reklámozott 0-62 mérföld/órás gyorsulási idejétől, és lassabbnak bizonyult a Kia Sportage-nál.
Leave a Comment