El is fogadták! Drasztikusan változik az augusztusi nyugdíj!

Augusztusban váratlan, de örömteli változás jön: a kormány elfogadta a nyugdíj-kiegészítésről szóló rendeletet. A döntés értelmében minden nyugdíjas egyszeri, inflációkövető korrekciót kap, visszamenőleg januártól. Az emelés célja a megélhetési költségek növekedésének kompenzálása. Mutatjuk a részleteket!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Elsőre a Dacia Spring igen csábító ajánlatnak tűnik: alacsony ára miatt könnyen szemet hunyunk az olyan kompromisszumok felett, amelyek egy kifejezetten olcsóra tervezett autónál gyakoriak. Azonban ha mélyebben is megvizsgáljuk, ezek a hiányosságok – különösen a gyenge zajszigetelés és az olcsó abroncsválasztás – akár döntő tényezők is lehetnek abban, hogy valóban jó vétel-e a Spring. A korábbi Euro NCAP biztonsági értékeléseket szívesen figyelmen kívül hagyjuk, hiszen ha a Dacia meg akarna felelni az ottani szigorú követelményeknek, az túlságosan megdrágítaná az autót. Ehelyett a kiváló hatékonyság, az egyszerű használhatóság és a remek manőverezhetőség sokkal inkább ideális második autónak teszik a Springet, főleg városi használatra.
A Dacia Spring a márka első teljesen elektromos modellje, egyben a legkisebb autójuk, amit az Egyesült Királyságban kínálnak. Ez a két tulajdonság valószínűleg új vevőkört is vonz, amit az európai adatok is alátámasztanak: a Dacia szerint a Spring korábbi, ráncfelvarrás előtti változatát vásárlók 79%-a új volt a márkánál, 93%-uk pedig korábban még soha nem vásárolt elektromos autót.
Bár ez a modell a Dacia kínálatának belépőszintje, mégis izgalmas ajánlat. Európában 2021-ben mutatták be, ám a gyökerei egészen 2019-ig vezethetők vissza Kínába, ahol Renault City K-ZE néven fut, és más kínai márkák alatt is forgalmazzák. Ez az autó a Renault Kwid elektromos változata, utóbbi egy költséghatékony, belső égésű motoros modell a kínai piacon.
A K-ZE-t komoly átalakításokon esett át, mire Dacia Spring lett belőle: többek közt hat légzsákot kapott, bővült az elektronikai rendszer, és megerősítették a karosszériát.
A Spring kétféle teljesítménnyel érhető el, de mindkét változat ugyanazt a 26,8 kWh-s akkumulátort használja. Az egyik 44 lóerős, a másik 64 lóerős villanymotorral hajtja az első kerekeket. A gyári WLTP-szabvány szerinti hatótáv mindkét esetben 225 km (kb. 140 mérföld), annak ellenére, hogy teljesítményben különböznek.
A 44 lóerős alapmodell ára körülbelül 15.000 font az Expression felszereltséggel, a 64 lóerős változat 1.000 fonttal drágább. Az Extreme kivitel további 1.000 fontot tesz hozzá, és mivel csak metálfényezés és pótkerék rendelhető extraként, a végösszeg elég kiszámítható. Elérhető még a Dacia Spring Cargo is, amely egy kétüléses, áruszállításra szánt változat, haszongépjárműként besorolva.
Még a legerősebb, 64 lóerős Spring is mindössze 113 Nm nyomatékot kínál (a gyengébb 44 lóerős verzió 125 Nm-t), így nem sok esélye van gyorsulási versenyeken. Ugyanakkor a kevesebb mint 1.000 kg-os saját tömeg és az azonnal elérhető csúcsnyomaték miatt a városi forgalomban elegendőnek érződik. Ha visszafognád a gázreakciót, az „Eco” gomb ebben segít.
Leave a Comment