Ezekkel a filléres trükkökkel hűtheted le a lakást!

Három napja kezdődött el az igazi perzselő nyári hőség, ami azt is jelenti, hogy a magyar otthonokban kezd elviselhetetlen hőmérséklet uralkodni. A tartós meleg miatt a falak átmelegszenek és még éjjel, szellőztetve sem lehet eléggé lehűteni a lakást. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az Alpine A290 kétféle teljesítménnyel érhető el: egy 178 lóerős és egy erősebb, 217 lóerős változatban. Egyelőre csak a nagyobb teljesítményű, 217 lóerős verziót volt alkalmunk kipróbálni. A gyártó szerint ez az erősebb modell 6,4 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órára, míg a gyengébbik változatnak ehhez 7,4 másodpercre van szüksége. Mechanikailag viszont a két autó szinte teljesen megegyezik, a különbség szinte kizárólag a szoftveres beállításoknak köszönhető.
A fékek elöl 320 mm-es, hátul 288 mm-es tárcsákkal dolgoznak, és az első féknyergek ugyanazok, mint amiket az Alpine A110 sportautóban is használnak. Az Alpine jövőbeni modelljei két irányba fognak elmozdulni: az egyik az elérhetőbb árú, hétköznapibb sportos modellek iránya, mint ez az A290, a másik pedig a komolyabb, extrémebb sportautók vonala, mint a mostani A110, vagy annak teljesen elektromos utódja. A fejlesztők viszont azt szeretnék, hogy ezek a különböző típusok közös alapokat osszanak meg, hogy megmaradjon az Alpine karaktere.
A 217 lóerős változat teljesítménye egy közúti autóhoz képest kifejezetten élvezetes. A gázreakció gyors és pontos, az indulás finoman, könnyedén történik. Bár 1500 kilós tömeghez nem tűnik kiemelkedőnek ez az erő, a gyakorlatban ez bőven elegendő, és mindig kéznél van. Ellentétben például a régi Clio 197-tel, ahol előfordulhatott, hogy rossz fokozatban voltunk rossz időben, itt mindig azonnal rendelkezésre áll az erő. Annyira, hogy a 300 Nm-es nyomaték már a kormányra is hatással van, például kanyarban vagy egyenetlen úton enyhe torque steer (azaz hajtási befolyás) is előfordulhat. A differenciálmű nyitott, de kanyarban a rendszer képes lefékezni a belső első kereket, így az erőt inkább a külső kerékre irányítja, ezzel is segítve az autó kanyarodását.
Leave a Comment