Skip to content
Matrend – mai hírek és érdekességek

Matrend - mai hírek és érdekességek

    vasárnap, szeptember 14
    • Kezdőlap
    • Adatkezelési tájékoztató
    • Jogi nyilatkozat
    • Kapcsolat
    • Impresszum

    Ezeknek az időseknek sürgősen le kell adniuk a jogosítványukat!

    BY admin2025.09.14.

    Eljöhet az a pillanat, amikor már nem biztonságos volán mögé ülni. Ilyenkor az idősebb sofőröknek saját maguk és mások érdekében le kell adniuk a jogosítványt, és abba kell hagyniuk a vezetést.
    MEGÉRKEZETT A FIGYELMEZTETÉS! NEKIK KELL LEADNI A JOGOSÍTVÁNYUKAT:

    A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

    —>> KÖVETKEZŐ OLDAL

    Ez is érdekelhet:

    A Hyundai Ioniq 5 N joggal tekinthető az első valódi vezetőautónak az elektromos járművek között. Bár nyilvánvaló elektromos riválisai a Ford Mustang Mach‑E GT és a Tesla Model 3 Performance, az Ioniq 5 N megérdemli, hogy hagyományos, nagy teljesítményű konkurensek – mint a kiváló BMW M3 Competition – közé emeljék. Az elektromos hajtáslánc és a szoftver felülvizsgálata, valamint a futómű átalakítása olyan mélyreható, hogy az N‑modell változása messze túlmutat pusztán egy fenyegető külső karosszériacsomagon és, hogy mindehhez hatásos, kovácsolt 21 colos alumínium keréktárcsák is járnak. Ezért választottuk meg a 2024‑es Év Teljesítményautójának, és a 2025‑ös Car of the Year díjkiosztón is nagy elismerésben részesült.

    Mivel ez a sorozat zászlóshajója, az Ioniq 5 N nem olcsó: az ára körülbelül 65 000 fontnál kezdődik, ez nagyjából tízezer fonttal több, mint az Ioniq 5‑ös legdrágább normál változata, de az extra teljesítmény és a vizuális agresszió, amit a Hyundai N‑teljesítmény‐részlege hozott, sokak szerint megéri a felárat. Az Ioniq 5 N‑nek, hasonlóan a normál Ioniq 5‑höz, csak egyféle karosszériaformája van: ötajtós ferdehátú, de méreteiben hosszabb és szélesebb a Hyundai Tucson terepjárónál is. Emiatt crossoverként soroljuk be, hiszen az N teljesítmény‐kiegészítésekkel együtt sem hasonlít igazán SUV‑ra.

    Egyetlen hajtáslánc elérhető: egy 84 kWh‑s akkumulátor látja el energiával két elektromos motort, amelyek négy kerék meghajtását biztosítják, a teljes rendszer teljesítménye 641 lóerő. Az Ioniq 5 N‑ben, mint a többi Ioniq modellben, közvetlen hajtás van, ám Hyundai hozzáadott egy szimulált nyolcfokozatú váltót, hogy az embernek olyan érzése legyen, mintha dupla kuplungos váltós autót vezetne. A gyártó hivatalos hatótávja 278 mérföld, ami az egyik leggyengébb azok között az Ioniq 5‑ök között, amelyek 84 kWh‑s akkumulátorral szereltek, és alig öt mérfölddel több, mint amit a belépő szintű 63 kWh‑s változat tud. Egyértelmű, hogy a teljesítmény az energiahatékonyság rovására megy, de ezt a jelzőt igazán bármelyik nagy teljesítményű autó megkaphatja, legyen az elektromos, hibrid vagy belső égésű motorral szerelt.

    Previous Post

    Megjelent a közlönyben: Októbertől CSAK így mehet orvoshoz!

    Next Post

    Elhunyt a Házasság első látásra sztárja

    Leave a Comment

    Archívum

    • 2025. szeptember
    • 2025. augusztus
    • 2025. július
    • 2025. június
    • 2025. május

    Kategóriák

    • Általános
    • Egyéb

    Related Posts

    Általános

    Hatalmas dráma Tokajban!

    H

    Copyright © 2025 | WordPress Theme: Xews Lite Kezdőlap Adatkezelési tájékoztató Jogi nyilatkozat Kapcsolat Impresszum