EZEKRE a vármegyékre jégeső érkezik pillanatokon belül

Ma a meteorológusok térképén a fél ország sárgára váltott, vagyis kiadták a figyelmeztetést. A riasztás egészen éjfélig érvényben lesz! Az ország számos megyéjében sárga riasztást adtak ki zivatarok és felhőszakadások miatt. A hidegfront érkezése erőteljes időjárási változásokat okoz, különösen a légmozgásban és csapadékban.
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Peugeot és a Citroën nagy reményeket fűztek a 2,0 literes BlueHDi turbódízel motorhoz, és nem is alaptalanul. Ez az erőforrás valóban sokat ígér, különösen nyomaték terén. Az NEDC szabvány szerinti hivatalos károsanyag-kibocsátási teszten is jó eredményt ért el, ami akkoriban fontos mérőszámnak számított.
Ez a motor kifejezetten jól működik a Citroën Picasso modellben. A mindennapos vezetés során viszonylag csendes, sima járású, és gyorsan reagál – legalábbis a dízelmotorokhoz képest. A hatfokozatú kézi váltó fokozatai logikusan vannak elosztva, tehát a sebességek közötti váltás általában kellemes élmény. Azonban van egy kisebb hiba a váltószerkezetben: az egyes és a kettes fokozat közötti váltásnál egyfajta akadást lehet érezni, ami időnként megzavarhatja a vezetőt. Ez az apró kellemetlenség viszont nem jelentkezik az e-HDi 115-ös változatban, amelynek 114 lóerős dízelmotorja egyenletesen és erőteljesen húz a fordulatszám-tartomány egészében.
A Citroën autóiban ritkán találni hagyományos automata váltót, mert a francia gyártó inkább az automatizált kézi váltókat részesítette előnyben, amelyek sajnos lassú és zavaró váltásokat produkálnak. Ezzel szemben a BlueHDi 150 változatban található hatfokozatú automata váltó sokkal jobban teljesít: a váltások gyorsak és finomak, a fokozatok jól elosztottak, és ha erőteljesebb gyorsításra van szükség, a váltó gyorsan reagál. A vezető akár kézzel is vezérelheti a váltást, a kormány mögötti váltófülekkel.
Ha azonban kicsit eltérünk a megszokott vezetési stílustól, például amikor alacsony fordulatszámról akarunk gyorsítani egy magasabb sebességi fokozatban, a motor némi gyengeséget mutat. Ilyenkor lassan reagál, és időbe telik, mire valóban erőt produkál. Ezt a lassúságot a méréseink is alátámasztották. Emellett alacsony fordulaton, különösen terhelés alatt, a motor hangosabb, darabosabb járású, és 4000-es fordulatszám fölött is kissé nyers, durva a működése.
Leave a Comment