Ezért nem vették észre, hogy hónapok óta nem él a nyugdíjas bácsi!

Egy szombathelyi panellakásban tragikus jelenetre bukkantak a hatóságok: rendőrök, tűzoltók és mentők vonultak a Rohonci útra, miután hetek óta nem lehetett elérni egy idős férfit. A nyolcadik emeleti ajtót betörték – mire bejutottak, már csak a a legrosszabbat tudták megállapítani. A férfi valószínűleg már hónapok óta nem élt.
NYOMÓS OKA VOLT, HOGY NEM VETTÉK ÉSZRE HOZZÚ IDEIG:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Bosszantó lehet néhányak számára, hogy az ES csak limuzin változatban érhető el. Ez szemben áll a BMW-vel, Audival, Jaguarral, Volvóval és Mercedes-szel, amelyek mind kombi változatban is kaphatók – ráadásul egyes modellekből kupé változat is létezik.
A japán cég többi modelljéhez hasonlóan az ES is benzin-elektromos hibridként érkezik, bár ellentétben néhány testvérmodelljével, itt csak egyféle hajtáslánc választható, a 300h. Ez egy 2,5 literes, négyhengeres, szívó benzinmotorból és hibrid segítségből áll, összesen 215 lóerővel.
Az ES kizárólag elsőkerék-hajtással kapható, míg a fő versenytársai legalább opcióként kínálnak összkerékhajtást. A benzin-elektromos hibrid rendszer pedig csak CVT váltóval párosítható, így manuális váltó vagy teljesítményorientált változat nincs.
A Lexus az ES 300h modellből standard, Premium Edition, F Sport és Takumi felszereltségi szinteket kínál. Az alap 300h jól felszerelt, és olyan funkciókat tartalmaz, amelyeket általában feláras extraként találunk, például a 2. szintű autonóm adaptív tempomatot. A Premium Edition 18 colos könnyűfém keréktárcsákat, fűthető kormánykereket, fűthető szélvédőt és vezeték nélküli okostelefon töltőt ad hozzá. A felszereltségi ranglétrán még feljebb találjuk az F Sport szintet, amely adaptív felfüggesztést és „triple eye” fényszórókat kínál – az előbbi jelentősen megváltoztatja az ES karakterét.
A csúcsváltozat a Takumi, amely luxus funkciókkal bővül, mint a dönthető, fűthető hátsó ülések, a prémium Mark Levinson hifi és a head-up kijelző. Ezen felül több opciós csomag is elérhető, amelyeket az ES és az F Sport modellekkel együtt lehet választani.
A Lexus ES, mint sok más Lexus modell, a kényelmet helyezi előtérbe, és ez dominálja a vezetési élményt. Az utasok minden körülmények között élvezhetik a sima utazást, amely jól megbirkózik különféle útfelületekkel, és nyugodt marad autópályán vagy városban. Ebben nagy segítség a hajtáslánc kiváló finomhangolása, ahol a benzinmotor és az elektromos motor jól működnek együtt, csendes és zökkenőmentes közlekedést biztosítva. Ez különösen forgalomban érezhető, amikor az autó csak elektromos módban halad, ami még inkább kiemeli a beltéri nyugalmat.
Nehezebb utakra lépve az ES megőrzi kiegyensúlyozottságát, és nagy sebességnél a kormányzás jól reagál, pontos visszajelzésekkel. A Lexus ES-ben egy új típusú lengéscsillapító is megtalálható, az úgynevezett Swing Valve Shock Absorber, melynek lényege, hogy egy szelep a rendszerben jobban reagál a bukkanókra és a kanyarodási terhelésekre. Ennek eredményeként az ES viszonylag laposan kanyarodik egy ilyen méretű autónál, és az úthibák sem zavarják meg túlságosan. Amit az ES nem nyújt, az a BMW 5-ös sorozat által kínált élesség, és inkább a kényelem felé hajlik, mint a Mercedes E-osztály, amely szintén kényelmes és élvezetes vezetést kínál.
Leave a Comment