Skip to content
Matrend – mai hírek és érdekességek

Matrend - mai hírek és érdekességek

    vasárnap, július 6
    • Kezdőlap
    • Adatkezelési tájékoztató
    • Jogi nyilatkozat
    • Kapcsolat
    • Impresszum

    Felrobbant egy benzinkút Budapesttől pár KM-re!

    BY admin2025.07.04.

    Hatalmas robbanás rázta meg a délutánt amikor felrobbant egy benzinkút. A detonáció ereje olyan nagy volt, hogy az egész városban hallani lehetett, a helyszín felett óriási láng- és füstfelhő emelkedett. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!

    A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

    —>> KÖVETKEZŐ OLDAL

    Ez is érdekelhet:

    A hajtáslánc középpontjában egy padlóba épített lítium-ion akkumulátor található, amely nikkel-mangán-kobalt (NMC) kémiával működik. A motor az autó elejében kapott helyet, így a Scenic elsőkerék-meghajtású. A hátsó tengely hajtásáról tehát lemondtak, amit a Renault azzal indokol, hogy így nagyobb csomagtér áll rendelkezésre, és mivel az elektromos rendszer és a töltőberendezés is szinte teljes egészében az orrban található, kevesebb kábelezésre van szükség – ami súlymegtakarítást jelent.

    A kétféle akkumulátor közül a kisebb, 60 kWh-s változat hivatalosan 418 kilométeres (260 mérföldes) WLTP-hatótávot biztosít, míg a nagyobb, 87 kWh-s „Long Range” verzió elméleti hatótávolsága eléri az impozáns 610 kilométert (379 mérföldet). Ezzel az új Scenic a kategória élére kerül, még a Tesla Model Y is elmarad mögötte, amely 533 kilométert (331 mérföldet) tud papíron.

    Természetesen a nagyobb akkumulátor nemcsak hosszabb hatótávot jelent, hanem nagyobb teljesítményt és gyorsabb töltési lehetőséget is. A kisebb verzió legfeljebb 130 kW-tal tölthető, míg a nagyobbik akár 150 kW-os töltést is elbír. Érdekesség, hogy mindkét változat hasonló nyomatékot kínál, és mivel a kisebb akkus modell 96 kilóval könnyebb (összesen 1757 kg), a gyorsulásban alig fél másodperc a különbség a két változat között.

    Külsőre az új Scenic E-Tech kifejezetten figyelemfelkeltő jelenség. A teszt során több járókelő is megállt, hogy szemügyre vegye az autót. Az egyik tesztelő szerint az orr-rész formavilága emlékeztet a Peugeot modellekre – ami bár lehet, hogy a Renault központjában nem aratna osztatlan sikert, mégsem feltétlenül rossz dolog. Hátulról is különösen modern hatást kelt, főként a látványos, sportautókat idéző lámpatestekkel, amelyek némileg a Lamborghini dizájnját is felidézik.

    A kerekek szintén hangsúlyosak: már az alapváltozat is 19 colos felnikkel érkezik, míg az Esprit Alpine és Iconic szinteken 20 colos, kéttónusú felniket kapunk, amelyek szinte lehetetlenek nem észrevenni. Összességében a Scenic E-Tech egy nagyon megnyerő, látványos, mégis funkcionális autó benyomását kelti – és most már csak az a kérdés, hogy a valós használatban is beváltja-e az ígéreteit.

    Previous Post

    Ma hajnalban jött a tragikus hír Havas Henrikről!

    Next Post

    Valami nem stimmel Vajna Tímea gyermekével

    Leave a Comment

    Archívum

    • 2025. július
    • 2025. június
    • 2025. május

    Kategóriák

    • Általános
    • Egyéb

    Related Posts

    Általános

    Elképesztő élethelyzet: Így vetett véget életének Bay Éva

    B

    Copyright © 2025 | WordPress Theme: Xews Lite Kezdőlap Adatkezelési tájékoztató Jogi nyilatkozat Kapcsolat Impresszum