Figyelmeztet az MVM! Ezért jön magas számla!

Meglepetés a postaládában: jönnek a vaskos számlák. A szokatlanul hűvös tavasz miatt sok háztartás most szembesül azzal, hogy a megszokottnál jóval magasabb összegű elszámoló számla landol náluk. A hosszú fűtési időszak, akár májusi gázfogyasztással is, most érezteti hatását – a hideg hónapokban felhasznált energia költsége most csapódik le. Az MVM figyelmeztet: a fogyasztásnövekedés komoly pluszkiadást hozhat.
ERRE KELL SZÁMOLNI:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A 1,5 literes turbós benzinmotor 161 lóerős teljesítménnyel és 250 Nm nyomatékkal rendelkezik, és elég erőteljesnek érződik ahhoz, hogy felvegye a versenyt a hasonló motorokkal szerelt rivális modellekkel. Finoman jár és csendes is, különösen kézi váltóval párosítva válik igazán élvezetessé a vezetése. A 0–100 km/h gyorsulás 10,4 másodpercet vesz igénybe az összkerékhajtású, fokozatmentes automata (CVT) változatnál, míg az elsőkerék-meghajtású modell 9,7 másodperc alatt teljesíti ugyanezt.
Fogyasztás, CO₂-kibocsátás és fenntartási költségek
A benzinmotor nem különösebben takarékos, különösen az energiatakarékosabb vetélytársakkal összevetve. A Mitsubishi az Eclipse Cross-t ezzel az új 1,5 literes benzinmotorral dobta piacra, azonban a fenntartása nem olcsó. Az elsőkerék-meghajtású, kézi váltós verzió mindössze 37,7 mpg (kb. 7,5 l/100 km) fogyasztásra képes, míg az összkerékhajtású CVT modell csupán 32,5 mpg-t (kb. 8,7 l/100 km) tud, ami jelentős lemaradást jelent a főbb versenytársakhoz képest.
A szén-dioxid-kibocsátás is gyengébb, 170 g/km (kézi váltós) és 185 g/km (CVT), ami magasabb céges autós adóterhet jelent. Igaz, az új brit VED-szabályozás szerint szinte minden ebbe a kategóriába tartozó autó egységesen évi 150 font adóval számolhat az első év után.
Pozitívum, hogy az Eclipse Cross értéktartása kedvező. Szakértői adatok szerint a Mitsubishi közepes méretű SUV-ja három év és 36 000 mérföld (kb. 58 000 km) után átlagosan 47,6%-ban őrzi meg eredeti értékét.
Belső tér, dizájn és technológia
A letisztult belső dizájn és a minőségi anyaghasználat jól kiegészíti a csinos külsőt. Ha ismerősnek tűnik a formaterv, az nem véletlen: a külső megjelenés a Mitsubishi XR PHEV II tanulmányautóból származik, és a lejtős tetővonalával, valamint a szoborszerű karosszériaformáival az Eclipse Cross inkább egy kupé-SUV, hasonlóan a Toyota C-HR karakteres stílusához.
Leave a Comment