Földcsuszamlás temetett be a falut!

Súlyos természeti katasztrófa sújtotta a falut, miután összeomlott a fölötte elhelyezkedő kőtörmelék és földcsuszamlás zúdult a völgybe. A falu polgármestere szerint az „elképzelhetetlen” történt meg.
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
A Toyota korábban azt állította, hogy a bZ4X a megfelelő konfigurációban akár 318 mérföldet (kb. 511 km) is képes megtenni egyetlen töltéssel. Azóta azonban módosították a hivatalos hatótávolság-adatokat, valószínűleg azért, hogy közelebb álljanak a valós körülmények között elérhető értékekhez.
A Toyota jelenlegi adatai szerint az elsőkerék-meghajtású (FWD) bZ4X legfeljebb 271 mérföldet (kb. 436 km) képes megtenni, mielőtt a 75 kWh-s akkumulátor (melyből 71 kWh használható) teljesen lemerülne. Az erősebb, összkerék-meghajtású (AWD), kétmotoros változat ugyanazzal az akkumulátorral 255 mérföldet (kb. 410 km) tud megtenni egy töltéssel.
Összehasonlításként: a hasonló árkategóriájú Model Y alapváltozata 283 mérföldes (kb. 455 km) hatótávot kínál, míg a Long Range kivitel 331 mérföldet (kb. 533 km) is tud, és az utóbbi szintén összkerékhajtású. A Kia, Hyundai, Skoda és Nissan modelljei közül több is 300 mérföld feletti (482+ km) hatótávot biztosít, egyesek jelentősen többet.
A bZ4X hatékonysági adatait sem tudtuk teljes mértékben reprodukálni a tesztjeink során. A Toyota 4,4 mérföld/kWh-t ad meg az elsőkerék-meghajtású, és 4,0 mérföld/kWh-t az összkerékhajtású változatokra. Mi azonban egy csoportteszt során – amelyen egy AWD bZ4X Motion, egy kétmotoros Hyundai Ioniq 5 és egy ID.4 GTX vett részt – átlagosan 3,4 mérföld/kWh értéket mértünk, ami kb. 243 mérföld (391 km) valós hatótávolságnak felel meg.
Fontos megjegyezni, hogy a hatékonyságot számos tényező befolyásolhatja: a vezetési stílus, időjárás, átlagsebesség és az út típusa mind számítanak.
A bZ4X 150 kW-os maximális töltési sebessége mai mércével mérve megfelelő, és megegyezik például a Nissan Ariya vagy a Skoda Enyaq iV töltési képességeivel. Ugyanakkor nem éri el a 200 kW feletti töltési sebességet, amelyre a Hyundai Ioniq 5 vagy a Kia EV6 képes. Ennek ellenére 10-ről 80 százalékra történő töltés kb. 32 percet vesz igénybe.
A bZ4X emellett 11 kW-os fedélzeti váltóáramú (AC) töltőt kapott az otthoni töltéshez; egy szokásos 7 kW-os otthoni fali töltővel körülbelül 12 óra alatt tölthető fel teljesen az akkumulátor.
Leave a Comment