Hajnalban jött a tragikus hír: elhunyt a Királynő

Hangja, kisugárzása és elhivatottsága generációkat érintett meg. A királynő titulust nem csupán képviselte, hanem szinte testet adott neki: minden megszólalása egy soha el nem feledett világot idézett.
MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az i10 régóta az osztályának egyik erősebb szereplője, de most, hogy a hibrid rásegítésű versenytársak is megjelentek, a kellemesen magabiztos vezethetősége már nem annyira kiemelkedő; mégis továbbra is egyértelmű erősségnek számít.
Fontos azonban megjegyezni, hogy ez csak akkor igaz, ha elkerülöd a belépőszintű, természetes beszívású 1,0 literes motort. Ez 62 lóerővel és 92 Nm nyomatékkal körülbelül olyan gyors, amilyennek elképzeled – vagyis nem túl gyors. Autópályára való felhajtáskor igencsak kemény élmény lehet, és az előzéseket is gondosan meg kell tervezni. Talán nem meglepő, hogy a városi forgalomban érzi magát a legjobban. A gyorsulás kb. 40 mph-ig nem látványos, de pont elég erő van az alsó tartományban ahhoz, hogy óvatosan gyorsíts a sebességhatár növekedésével. Ha ennél többet kérsz tőle, könnyen elvérezhetsz.
A természetes beszívású 1,0 literes motor terhelés alatt alacsony fordulaton elég hangos, de rosszabb zajok is léteznek háromhengeres benzines motoroknál.
Azonban ha turbófeltöltőt is kapsz ehhez a motorhoz, akkor jelentősen megnő a nyomaték és az általános erő, miközben a fogyasztás sem nő túl sokat. Ez az a motor, amellyel nyugodtan megmérkőzhetsz erősebb, elektromos rásegítésű vetélytársakkal, mint például a 194 lóerős MG 3-mal.
A nagyobb, 1,2 literes motor nem húz olyan erősen alacsony fordulaton, mint a turbós háromhengeres alternatíva, de még így is elég nyomatékosnak érzed alacsony fordulaton, és könnyedén mozgatja az autó egytonnás tömegét. Emellett simábban jár az alapjárat környékén, mint az osztályra jellemző háromhengeres motorok, és lineárisabb a teljesítményleadása, mint néhány downsizingolt turbómotornak – ezek mind szempontok, amiket talán kedvelni fogsz benne.
Elég erős ahhoz, hogy az országos sebességhatárig eljusson anélkül, hogy minden fokozatban piros vonalig pörgetnéd vagy úgy éreznéd, feltartod a forgalmat – ami a belépő motorral előfordulhat gyorsabb utakon.
A motor 5000-es fordulatig pörög zaj vagy búgás nélkül, bár afölött a finomsága és rugalmassága már nem olyan jó – talán az új WLTP-kompatibilis elektronikus kibocsátásszabályozás miatt, amelyek korábban nem érintették a kissé lágyabban pörgő i10 korábbi verzióit, amelyek elvileg ugyanazt a motort használták.
Az autó ötsebességes kézi váltójának kapcsolási minősége viszonylag könnyed és kellemes, fékteljesítménye pedig (a csúcsmodell 16 colos könnyűfém felnijein) meglehetősen erős, és progresszív fékpedálon keresztül adagolható.
Összességében tehát az autó teljesítményét az osztályon belül erősnek jellemezhetjük – bár nem egészen éri el az elődök kivételes elismerését.
Leave a Comment