Hatalmas DRÁMA: Mégsem jöhet haza Kapu Tibor

A Nemzetközi Űrállomás fedélzetéről is bejelentkezett Kapu Tibor csütörtökön azután, hogy magyar idő szerint kora délután a sikeres dokkolás után átszálltak a Dragon űrkapszulából. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
Ez is érdekelhet:
A kormányoszlop tövében található új gomb funkcióját tekintve kétféleképpen lehet használni: ha egyszer megnyomjuk, az autó az úgynevezett „Dynamic” módba kapcsol. Ebben az üzemmódban az autó felfüggesztése alacsonyabbra és keményebbre áll, a kipufogó hangosabb lesz, és a menetstabilizáló rendszert is visszafogja, hogy az autó gyorsabb és közvetlenebb reakciókat adjon az országúti vezetéshez. Olyan érzés, mintha az autó egy kicsit levetné a civilizált arcát, és hajlandó lenne kicsit vadabbul viselkedni, ha azt kérjük tőle.
Ha viszont a gombot lenyomva tartjuk, akkor az autó belép az „Octa” módba, ami már egy egészen más szintet jelent. Ebben az üzemmódban az autó megőrzi az alapból beállított hasmagasságát, viszont a lengéscsillapítás sokkal erőteljesebbé válik, hogy a karosszéria jobban kontroll alatt maradjon nehezebb körülmények között is. A négykerék-meghajtás alapértelmezett nyomatékelosztása ilyenkor hátsókerék-központúvá válik – az erő körülbelül 80%-a hátra kerül –, ami dinamikusabb és szórakoztatóbb vezethetőséget biztosít. Közben kikapcsol a borulásgátló rendszer is, és az elektronikus menetstabilizáló, valamint kipörgésgátló rendszerek, sőt még az ABS is teljesen más beállításokat kapnak. Minden elektronikát úgy hangolnak ilyenkor, hogy a lehető legnagyobb élményt és szabadságot nyújtsa laza, csúszós felületen – legyen az kavics, poros földút vagy akár sár.
Dél-Afrikában, az autó nemzetközi bemutatóján tapasztalhattuk meg, hogy mit is jelent ez a gyakorlatban. A vezetési élmény nemcsak meglepően élvezetes, hanem néha egyenesen lélegzetelállító. Kavicsos, murvás utakon az Octa vezethetősége játékos, könnyen irányítható, és kifejezetten úgy van hangolva, hogy sebességnél szándékosan „beleharapjon” az első kerekekkel a laza talajba fékezésnél – ez a speciálisan beállított ABS-nek köszönhető. Az autó ekkor szinte beforgatja magát a kanyarba, mintha élvezné a mozgást, és körbefordul a berögzült első tengely körül. A stabilitás később az erőátvitel és a kormánykorrekció révén visszatér – ahogy azt egy magas építésű, 2,5 tonnás járműtől el is várjuk. A lényeg az, hogy ha elég hely van, akkor szinte játszva, kontrollált csúszással lehet kanyarodni, a gázpedállal és a kormányzással folyamatosan irányítva az autó farát.
Leave a Comment