Kiderült, melyik városban nem szabad este sétálni

Magyarország városai között jelentős különbségek vannak abban, mennyire érzik magukat biz/ons/gban az emberek az utcákon, különösen éjs/aka. A Numbeo legfrissebb statisztikái alapján kiderült, mely települések a legbiztonságosabbak, és hol nem javasolt az esti séta. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Ahogyan sok olyan autóval is előfordult már korábban, amely többféle kategória határán egyensúlyoz, az Alfa Romeo Junior esetében is nehéz pontosan megmondani, hová soroljuk. Még ha látjuk is, első pillantásra nem egyértelmű, mi is ez pontosan. Nem illik be tisztán sem a kis SUV-k, sem a hagyományos kompakt autók közé – valahol a kettő között helyezkedik el, de egyik sem igazán. Csak ha igazán megnézzük, akkor kezd kirajzolódni, hogy miről is van szó.
Fontos kiemelni, hogy a mérete megtévesztő. Az autó hossza csupán 4173 mm, magassága pedig 1505 mm, vagyis nem egy óriásról van szó. Alig 2,5 centiméterrel magasabb, mint a régi Giulietta, amely egy klasszikus kompakt ferdehátú volt. Ez alapján inkább mondjuk ki az igazat: a Junior valójában egy megnőtt méretű családi kompakt, nem pedig valódi SUV. Ha SUV-nak neveznénk, az olyan lenne, mintha egy úthengert hasonlítanánk egy sportautóhoz – tehát nem igazán állja meg a helyét.
Ami viszont biztos, hogy a Junior nagyon látványos jelenség. Ez az autó a kezdete egy új formatervezési irányzatnak az Alfa Romeo márkán belül, és ez minden részletében látszik is. Az autó megjelenése egyszerre tiszteleg a márka múltja előtt és nyit az elektromos, digitális jövő felé. Ott van az ikonikus „scudetto” hűtőrács, a klasszikus stílusú, „telefonkagylóra” emlékeztető könnyűfém felnik és a „csonkafarkú” (coda tronca) hátsó kialakítás – mind ismerős formák az Alfa történetéből. Ugyanakkor a modern kor elvárásainak is megfelel: okosan kialakított légbeömlők és elegáns LED-es világítások utalnak arra, hogy ez már egy más korszak autója.
Azonban, ha nem a sportosabb, Veloce nevű változatról beszélünk – amely 25 milliméterrel alacsonyabb és 20 colos kerekeket kapott –, akkor a többi kivitel kevésbé kelti a „wow” hatást. A különleges, bumeráng alakú hátsó lámpák kicsit emlékeztetnek a régi Maserati 3200 GT-re, ami kellemes asszociáció, de oldalnézetből, főleg a magasabb oldalfalú 18 colos kerekekkel nézve, könnyen összetéveszthető például a Peugeot e-2008-assal. Ez nem is csoda, hiszen a Junior ugyanarra az e-CMP nevű padlólemezre épül, mint több más modell is a Stellantis csoporton belül – például a Peugeot, az Opel Mokka, a Citroën ë-C3, vagy a Jeep Avenger. Ez egy jól ismert, bevált alap, amelyen több különféle márka is osztozik.
Leave a Comment