Kiderült, mit akart eltitkolni Lázár János

Hiába állította le a MÁV a Vonatinfó térképes késéskövető rendszerét, a magyar utasok továbbra sem maradtak információ nélkül: több alternatív oldal is működik, amelyek valós időben mutatják meg, hol járnak éppen a vonatok – és mennyit késnek. MUTATJUK A RÉSZLETEKET!
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Kétféle hibrid hajtáslánc közül lehet választani, mindkettő alapja egy 2,0 literes benzinmotor. Az alapváltozat elsőkerék-meghajtású és 194 lóerős rendszerteljesítményt kínál, míg az összkerék-meghajtású verzió egy plusz, hátsó tengelyre szerelt elektromotorral 41 lóerővel többet nyújt. Mindkét változat 8,1 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, ami határozott tempót jelent – bár ez alatt az idő alatt sajnos együtt kell élni az eCVT váltó monoton hangjával is. Ami viszont vitathatatlan előnye az autónak, az a való életbeli fogyasztás: vegyes útviszonyok és rossz időjárás mellett is majdnem 5,2 liter/100 km-es (azaz kb. 55 mpg) fogyasztást értünk el, ami még túl is szárnyalja a hivatalos 52,3 mpg-es gyári adatot. Kevés gyártó tud olyan jól valós körülmények között működő, hatékony hibridet építeni, mint a Toyota.
Szerencsére a Corolla alapváltozatának néhány jó tulajdonságát sikerült átmenteni a Cross modellbe is. Az autó futóműve jól csillapítja az úthibákat, legyenek azok kisebb vagy nagyobb bukkanók, és általánosságban kényelmes utazást biztosít. A kormányzás könnyű és pontos, jó tapadással párosulva. Ugyanakkor, amit a magasabb építés és nagyobb méret miatt elveszített, az az a finom, nehezen megfogható dinamika, ami a kisebb Corolla vezethetőségét élvezetessé tette. Leginkább a karosszéria dőlése és az irányíthatóság precizitása az, ami visszalépés a ferdehátúhoz képest.
Persze a méretnövekedésnek megvannak az előnyei is. Jelentősen nagyobb lett a csomagtartó – immár 487 literes a korábbi 313 literhez képest –, ráadásul az alacsonyabb rakodóperemnek köszönhetően sokkal könnyebb bepakolni. A belső tér kialakítása alapvetően ismerős lehet annak, aki már ült Corollában: jól áttekinthető, kézre álló kezelőszervekkel, a gombok és az érintőképernyő kellemes arányban egészítik ki egymást. Ugyanakkor a műszerfal kialakításán már érezhető, hogy nem a legújabb generációs technológiáról van szó – a konkurencia már frissebb, modernebb megoldásokat kínál.
Leave a Comment