Skip to content
Matrend – mai hírek és érdekességek
Menu
  • Kezdőlap
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Jogi nyilatkozat
  • Kapcsolat
  • Impresszum
Menu

Kitört az Etna!

Posted on 2025.06.02.

Kitört az Etna vulkánt hétfőre virradó éjjel. Ennek következtében ideiglenesen a legmagasabb, vörös szintre emelték a légi közlekedésre vonatkozó riasztási fokozatot. A kitörést megelőzően jelentős mértékben megnövekedett a vulkáni rengések aktivitása – MUTATJUK A RÉSZLETEKET!

A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!

—>> KÖVETKEZŐ OLDAL

Ez is érdekelhet:

Amikor a Discovery Sport először megjelent, jelentős előrelépést jelentett a korábbi Freelanderhez képest, amelyet leváltott. A 2019-es frissítéssel tovább haladt a prémium irányba, amit az árak is tükröznek. Az árak valamivel 34 500 font felett kezdődnek, míg a legfelsőbb kategóriás P300e R-Dynamic HSE közel 55 000 fontba kerül. Cserébe viszont bőséges felszereltséget kap az ember a pénzéért.

2019-ben a Land Rover bevezette a mild-hibrid (MHEV) rendszereket a palettán, így a manuális D165 kivételével minden modell élvezheti ezt a technológiát. A 48 voltos rendszer visszanyeri azt az energiát, amely egyébként a lassítás során elveszne, és egy kompakt lítium-ion akkumulátorban tárolja el, ami az első ülések alatt található. Ez az energia gyorsításkor akár 140 Nm nyomaték formájában is bevethető, csökkentve a belső égésű motor terhelését. A rendszer együttműködik egy start/stop funkcióval, amely képes a motort 11 mph (kb. 18 km/h) alatt leállítani, lehetővé téve néhány extra méter üzemanyag-fogyasztás nélküli gördülést. A Land Rover szerint a rendszer körülbelül 7 százalékkal javítja az üzemanyag-hatékonyságot. Ennek ellenére a motorok még mindig inkább a szomjasabb kategóriába tartoznak.

A legfrissebb WLTP teszt szerint a manuális D165 elsőkerék-hajtással akár 45,1 mpg-t (mérföld per gallon) érhet el – a kerékmérettől függően –, és 164 g/km CO2-kibocsátással rendelkezik. Ha hozzávesszük a mild-hibrid technológiát, az automata váltót és az összkerékhajtást, az értékek 42,9 mpg-re és 173 g/km-re változnak. A D200 legfeljebb 42,0 mpg-t produkál, és 176 g/km CO2-t bocsát ki.

A benzines motorok üzemeltetése eléggé költséges lehet a magas fogyasztásuk miatt. Az hivatalos tesztek szerint a P250 benzines változat a legjobb fogyasztást is csak 30,7 mpg-ben tudja hozni, miközben 208 g/km CO2-kibocsátással jár – még mild-hibrid technológiával is.

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Archívum

  • 2025. október
  • 2025. szeptember
  • 2025. augusztus
  • 2025. július
  • 2025. június
  • 2025. május

Kategóriák

  • Általános
  • Egyéb
©2025 Matrend – mai hírek és érdekességek | Design: Newspaperly WordPress Theme