Korlátozást vezetnek be a multik!

Május 19-től a kormány brutális árstopot vezet be a drogériákban. Ez nem holmi finom kiigazítás – ez frontális támadás a drágaság ellen. Több ezer alapvető termék – köztük pelenkák, mosószerek, testápolók – ára 15%-os árrésplafon alá kerül. A cél világos: drasztikus árcsökkenés, akár 16–18 százalékos szinttel, hogy az inflációt letörjék, a háztartásokat pedig tehermentesítsék.
ILYEN KORLÁTOZÁSOKRA LEHET SZÁMÍTANI:
A hír nem ért véget! Folytatáshoz használd a KÖVETKEZŐ OLDAL gombot!
—>> KÖVETKEZŐ OLDAL
Ez is érdekelhet:
Az E-Tech hibrid hajtáslánc a közelmúlt egyik legérdekesebb mérnöki megoldása a tömeggyártású autók piacán, így különösen ironikus, hogy a Mégane E-Tech vezetése közben az a legjobb, ha nem gondolkodunk túl sokat azon, mi is zajlik a motorháztető alatt. Úgy tűnik, a Renault is így vélekedett, hiszen a digitális műszerfal sem fordulatszámmérőt, sem fokozatkijelzést nem tud megjeleníteni, sőt a váltások manuális vezérlésére sincs lehetőség.
A 158 lóerős rendszer teljesítménye önmagában tisztességes. A gyári 0–100 km/h-s adatot (9,4 mp) sikerült négy tizeddel megjavítani, bár ez a töltöttségi szinttől is függ. A Renault által ígért „dinamikus és élvezetes vezetési élményt” azonban csak részben hozza. A motor normál használat mellett kifejezetten csendes, és a négyfokozatú váltó áttételei rendkívül hosszúak, így sem az elektromos hajtás azonnali ereje, sem a belső égésű motor fordulatszám-emelkedése nem igazán érezhető gyorsítás közben.
Sportosabb vezetésnél a hajtáslánc levegő után kapkodónak érződik: a benzinmotor hangos, és bár a váltót állítólag Forma–1-es technológia inspirálta, a váltási sebessége messze nem közelíti meg az ehhez társított elvárásokat – érezhető megszakításokkal vált és időbe telik, mire fordulatszámot igazít.
Családi autóként viszont a rendszer több erénnyel is bír: nem tapasztalható az a „gumiszalag-effektus”, amit sokan a Toyota hibridekkel szemben kritizálnak. Átlagos közlekedés során a hajtáslánc csendesen, simán és hatékonyan dolgozik, a teljesítmény elegendő, a gázreakció lineáris, még ha kissé tompa is.
Alacsony terhelésnél a sebességváltás észrevétlen, mivel az erős elektromotor képes áthidalni azt az időt, amíg a benzinmotor nem dolgozik. A benzinmotor és az elektromos rendszer közti váltások is egyenletesek, rángatás vagy hezitálás nélkül történnek.
A középkonzolon található gombbal egyértelműen aktiválható az EV mód, és egy teljes töltéssel 27 mérföldet sikerült megtennünk zéró emisszióval, ami alig marad el a hivatalos 30 mérföldes (kb. 48 km) értéktől. A 64 lóerős elektromos hajtás önmagában nem különösebben dinamikus, de városi tempóra bőven elegendő, és mivel két sebességi fokozata van, az autó autópályán is képes tartani a sebességet – igaz, ez nem az ő igazi terepe.
Leave a Comment