Ledolgoztam az életem mégis

Na de betelt a pohár. Nem hiszek a cs/da ké/zülékek/en, de sok veszteni valóm már nem volt, most mégis azért írom ezt a levelet, hogy tudassam másokkal is, igenis merjenek spórolni és végre élni!

Forrás: MSN / FB / BPW

Ez is érdekelhet:

A Hyundai úgy döntött, hogy egy ilyen komplex, innovatív hajtásláncot a lehető legmegbízhatóbb módon csomagolja be: egy kompakt crossover karosszériájába. A Nexo 4670 mm hosszú, 1860 mm széles és 1640 mm magas, így mérete hasonló a Volkswagen Tiguanéhoz vagy a Volvo XC40-hez, és ugyanúgy két dobozos formavilágot követ.

A felívelő övvonal találkozik a lejtő tetővonalával, hogy a forma egy adag vonzerőt kapjon, ugyanakkor a viszonylag egyszerű sziluettet aerodinamikai elemek díszítik. A első lökhárítóban és a D-oszlopban lévő légcsatornák segítik a levegő irányítását a karosszéria körül, és mind a 19 hüvelykes, pengeszerű kerekek, mind a kihúzható ajtókilincsek csökkentik az autó légellenállási együtthatóját. Ezen az autóosztályon meglehetősen szokatlan módon a Nexo egy teljesen lapos alvázat is kapott, ismét a légellenállás csökkentése érdekében. Az alváz alatt, a hátsó tengely két oldalán három tartály található – amelyeket korábban „túlnagy búvárpalackoknak” neveztünk – összesen 157 liter kapacitással. Ezeket a hátsó kerékíven található porton keresztül lehet feltölteni, és legfeljebb 700 bar nyomáson tárolnak összesen 6,3 kg hidrogént, amely a tüzelőanyag-cellás rendszerbe kerül, és az oxigénnel együtt reakcióba lép. Az így keletkező kémiai reakció kizárólag hőt, elektromosságot és vizet eredményez, amely az autó hátsó lökhárítója alatt lévő kipufogócsövön keresztül távozik.

A tüzelőanyag-cellás rendszer önállóan – anódból, katódból és polimerelektrolit membránból áll – az „motor” térben található, és egy 161 lóerős villanymotor hajtja a első kerekeket az így keletkezett elektromossággal. A hajtáslánc utolsó eleme egy 1,56 kWh-s lítium-ion akkumulátor, amely az energiát tárolja a regeneratív fékezésből, és szükség esetén visszajuttatja azt az elektromos motorba. Mindez új fejlesztés az ix35-ös modellhez képest, sőt, a tüzelőanyag-cellás rendszert is a Hyundai tervezi és építi, nem külső beszállítók.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük