A gázkazánok után a hűtőket is betiltja az EU! ITT A RENDELET!

2027-től az Európai Unió betiltja az R32-es hűtőközeggel működő, 12 kW alatti levegő-víz hőszivattyúk gyártását. Ez csak a kezdet: új szabályok lépnek életbe, amelyek gyökeresen átalakítják a lakossági hűtéstechnológiát. Bár a korszerűbb, környezetbarát rendszerek jelenleg drágábbak, a gyártók már gőzerővel dolgoznak azon, hogy ezek az alternatívák elérhetőbbé váljanak. A régi korszak véget ér – most dől el, milyen jövőt hagyunk magunk után.

VIA Origo

Ez is érdekelhet:

A Lexus IS-F belső terének kialakítása hasonlóan követi a szokásos IS modell témáit, ahogyan azt a BMW M3 és Mercedes C63 AMG is megteszi. A műszerfal formaterve és az anyagok lényegében változatlanok a széria IS-hez képest, csupán a középkonzolon található néhány fémhatású befejezés ad némi sportosabb érzetet.
Ezzel szemben, míg a BMW és a Mercedes esetében a változtatások komolyabb módosításokat eredményeztek a vezetői élmény szempontjából, addig a Lexusnál az ilyen változások nem jelentenek jelentős különbséget. Bár az IS-F első ülései finoman eltérnek a standard IS változattól, nem elég nagy mértékben ahhoz, hogy drámai különbséget tegyenek; nem állíthatók elég alacsonyra, és oldalsó támasztásuk sem elegendő.
A kormánykerék állíthatósága korlátozott, ami azt jelenti, hogy a komolyabb vezetők nem tudják azt elég közel hozni a testükhöz. Amikor pedig a magasságállítás legnagyobb pozíciójában van, a kormány túlzottan meg van döntve (a kormány alsó része túl közel van a vezetőhöz, míg a teteje túl távol).
A belső tér egyébként megfelelő, az anyagok elfogadhatóak, a kidolgozottság pedig kifogástalan. Az érintőképernyős infotainment rendszer egyszerűen kezelhető, és az IS-F alapára tekintetében minden olyan felszerelést tartalmaz, amit elvárnánk, sőt egy kicsit többet is.

A belső tér hátsó részében a helykínálat szűkös, de az autó csomagtartója átlagos a kategóriájában. Bár az IS-F külsőre és teljesítményre a Lexus sportosabb modellje, nem áldozott annyit a kényelmes és tágas utastérre.
A Lexus IS-F valódi újdonságot hozott a cég palettájára, mivel a márka első próbálkozása egy teljes értékű sport szedánként, amelyet a BMW M3 szedán és a Mercedes C63 AMG ellen fejlesztettek ki.
A „F” betű a Fuji Motor Speedwayre utal, amely egy Toyota által birtokolt japán pálya, és a fejlesztés helyszíne volt. Ha valakinek kétségei támadnának, a Lexus IS-F technikai specifikációja egyértelműen jelzi, hogy milyen piaci szegmensen kíván versenyezni.
A 5.0 literes V8-as szívómotor, amely több mint 400 lóerőt produkál és kizárólag hátsókerék-meghajtású, meglepően ismerős elrendezés, hiszen a BMW és a Mercedes hasonló teljesítményű és technikai paraméterekkel rendelkező modelleket kínál, amelyek szintén elérhetők a Lexus közvetlen versenytársai között.
Ez egy komoly kihívás, különösen egy olyan márkának, mint a Lexus, hiszen ez az első próbálkozásuk a sportos szedánok piacán.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük