Neked mi a véleményed? Neked is eleged van a sok vonat késéből?
Forrás: MSN / FB / BPW
Ez is érdekelhet:
A Prius sokkal inkább önazonos, amikor könnyed jobb lábbal vezetjük. Ekkor kezd az PHEV rendszer igazán jól működni: simán vált át elektromos üzemmódra, és olyan kitartóan fenntartja, hogy simán elhinnéd, hogy az akkumulátor kapacitása meghaladja a 13,6 kWh-t. Ez az autó kétségtelen erőssége. Úgy tűnik, nagyon hatékonyan gyűjti a villamos energiát, és sosem engedi teljesen lemerülni az akkumulátort, így mindig van elegendő elektromos energia ahhoz, hogy kikapcsolja a motort könnyű gázpedál-használat mellett, vagy hogy gyors, reagáló nyomatékkal turbózza fel a teljesítményt, amikor rálépsz a gázpedálra.
Ha éppen tele van az akkumulátor, az autót egyszerűen átválthatod EV módba a sebességváltó alatti gomb megnyomásával, és van egy másik mód is, amivel menet közben töltheted az akkumulátort. Mindezekkel az eszközökkel könnyedén alkalmazhatod a Priust a helyzetnek megfelelően.
A regeneratív fékezés erőssége is növelhető, ha a sebességváltó választókarját „B” fokozatba helyezed. Azonban a regenerációs hatás erőssége nem állítható menet közben: a kormánykerék vezérlőivel kell belépni a vezetői kijelzőre, és ott módosítani egy menüpontban. Ez egy bonyolult megoldás, és ugyanilyen módon működik az ADAS (vezetéstámogató rendszerek) is, amelyeket csak akkor tudsz módosítani, ha az autó áll. Igen, nincs gyorsbillentyű például a közlekedési táblák felismerésének kikapcsolására. Ez az egyik olyan terület, ahol a Prius élmény valóban frusztráló lehet, és kár, mert az Mk5 alapműködése során az egyik legszellősebb autó.
Érdemes még kiemelni az autó fékezési teljesítményét is, amely vészfékezésnél elmarad. Senki sem várná el, hogy az olyan vékony gumik, melyeket alacsony gördülési ellenállásra terveztek, azonnal megállítsák a Priust, de a 70-0 mph közötti 49,0 méteres fékút száraz úton közepesnek számít, és ezt egyáltalán nem segíti az ABS, amelynek kalibrálása kissé durvának tűnik.