A rendszer nemcsak kényelmes, de ingyenes is a lakossági ügyfelek számára. A bankok nem számíthatnak fel díjat a fizetési kérelmek elfogadásáért. Ez még a sárga csekkes postai befizetéssel is versenyképes – főleg, hogy a digitális út időt, energiát és utazást is megspórol.
Miközben a lakosság egyre gyorsabban szokik át a digitális világra, a posta veszít minden szerepéből. Nem kell rá várni, nem kell érte sorban állni, nem kell érintkezni. A fizetési kérelmek kora elhozta, amit régóta sejteni lehetett: a posta a múlté?
VIA infostart
Ez is érdekelhet:
Aston Martin ritkán kerül messze a címlapoktól. 2025-ben többek között adóssághegyekről, a munkaerő csökkentéséről és a részvényárfolyammal kapcsolatos gondokról beszélnek. Ez éppen elég ahhoz, hogy elgondolkodjunk azon, vajon a cég valaha is átlépi a „magas potenciállal rendelkező vállalkozás” és a „magas teljesítményű vállalkozás” közötti határt, ahogyan azt az új vezérigazgató, Adrian Hallmark, korábbi Bentley-vezető nemrégiben megfogalmazta. Röviden, könnyű egy kicsit lehangoltnak lenni.
De aztán megérkezik valami, mint az új Aston Martin Vanquish, és egy pillanatra elgondolkodunk, hogyan is lehet az, hogy a cég, amely ilyen autót készít, nem keres máris hatalmas pénzt a folyamatban. Néha arról beszélünk, hogy egy autónak „objektumként kell sikerülnie”, és ha ezen szubjektív tulajdonságok egyikére gondolunk, kevés autó tudja ezt olyan megbízhatóan megvalósítani, mint a legújabb, V12-es szívvel rendelkező szuper-GT, amelyet Gaydonból hoznak. A zászlóshajó Astonok sosem tökéletesek, és az elkövetkező oldalak során arra fogunk összpontosítani, hogy mi az, amit ez az 824 lóerős Ferrari 12Cilindri riválisa jól csinál, és mi az, amiben hiányos. De az, hogy az új Vanquish képes felébreszteni a belső, 10 éves korú autórajongót mind a vezetőben, mind az odatévedő szemlélődőkben, kétségtelen.
Ez az autó érzelmi töltettel is bír. A Vanquish harmadik generációja – egy vonal, amely 2001-re nyúlik vissza – valószínűleg az utolsó, amely 12 hengeres motort tartalmaz. Ha nem történik változás szabályozási szinten, 2028 lesz a gyártás utolsó éve. Még ma is, az Aston évi 1000 példányra korlátozza az autók számát, hogy a cég megfeleljen a flottákra vonatkozó kibocsátási előírásoknak. Ennek következményeként a Vanquish ritkább látvány lesz az utakon, mint akár a Ferrari, akár a Lamborghini 1001 lóerős Revuelto-ja.
Ez az Aston tehát elbűvölően ritka lesz. És tudjuk, hogy iszonyú sebességgel rendelkezik (maradjatok velünk, hogy megtudjátok, milyen elképesztően gyors). De a Vanquish valódi sikere akkor lesz teljes, ha a sebességet olyan hosszú távú kezelhetőséggel ötvözi, amely képes egyensúlyozni a magával ragadó, kifejező kormányzást és a megbízható, A-ból B-be történő utazást. Az autó tulajdonosai nem fognak hálásak lenni, ha az autó halálra rémíti őket olyan úton, amelynek élvezetesnek kellett volna lennie, bármennyire is könnyedek voltak az előző kilométerek.